Imanoltxuk  jiñostak:
>Ez dotzut zure subjetibitateaz galdetuko.

-- Ba... hobe juat ixiltzia, nik ezin deuat-eta nere subjetibidadiaz baiño
berba ein... Irakurtzen doten egunkarixaz, idazten doten artikuluaz,
gustatzen jatan autuaz, Debako hondartzaz, nere familixiaz, Errioxako
ardauaz, aurreko leihoko moreniaz, eguneroko biharraz, eztabaidagune
honetaz, hitaz dakaten eritxi onaz (baiña ez hari harrotu ziharo subjetibua
dok-eta) etab. etab. Sentitzen juat Imanol baiña, nik normalian nere
subjetibidade aspergarrixaz baiño ez juat berba eitten.

   Hiregandik be, gehixen gustatzen jatana hire subjetibidadia dok.
Objetibidadia nahi izanezkero... aurreko arazetan jakaraz Carroggio
enziklopedia, Longman Dictionary, Elhuyar hiztegia, Asier Sarasua
productions etab. etab.

   Gora gu ta gutarrak.

   Amatiño

P.D. Hi, bat natok hireaz. El Pais partedeguerra bihurtu dok aspalditxuan.
Seguru asko gaurregun konsignapian jiharduan egunkaririk nabarmenena. Baiña
ixo... ez esan iñori, eritxi subjetibua dok-eta.

Bai, Imanoltxu. Bat natok hik esandako guztiaz. Baiña nere galdera beste bat
zuan:
-- Zein egunkari dok hiretzat serixuagua?

    Lehen esan dot "norberaren ikuspuntuaren arabera" dala, eta ondorioz
Amatiñoren galdera bihurtzen da: "Zein da zure subjetibitatea"?
    Neri El Jueves oso serixoa begitatzen jata. Eta Berria. Baina horrekin
nire subjetibitatea baino ez dotzut kontatzen.
    Espainiatik kanpo galdetuko balitz zein dan Espainiako egunkaririk
prestigiotsuena, edo agian serioena, izan leike El Paisek irabaztea. Eta
niretako ez da batere serioa, partedeguerra hutsa.
    Ez dotzut zure subjetibitateaz galdetuko.
        Imanoltxu.

> Imanoltxuk:
>
> --"La Vanguardia" bezalako egunkari serioak..."
>     Egunkari batzuen "seriotasuna"... Izan leike ni esijenteagoa
> naizela, baina nik periodiku kontuetan garestiago saltzen dot "serio"
adjetiboa.

> Amatiñok
> -- "La Vanguardia" ez da ideologiaz nik egunero erosiko nukeen
> egunkaria baina, Estatuan onenetakoa eta serioenetakoa denik ezin uka.
>
>   Edo beste modu batez esanda, zein litzateke zuretzat serioagoa?

    Egunkari kontuetan dena da norberaren ikuspuntuaren arabera: HBkoentzat,
edo Garako irakurleentzat, Gara da serioa;  PNVkoentzat, edo Deiako
irakurleentzat, Deia da serioa; PSOEkoentzat, edo El Paiseko irakurleentzat,
El Pais da serioa; PPkoentzat, edo euren irakurleentzat, La Razón eta Correo
Española dira serioak; euskaldunontzat, edo euskal abertzaleentzat agian,
Berria izan daiteke serioa.

    Periodiku guztiak euren trintxeratik dihardue, ziharo emanak dira
borroka ideologikora.

    La Vanguardiaz dihardugula, kontratatu dittuezen iritzi emaileen
ideologia -hau da periodikuaren edo periodiku jabeen ideologia- ez guztiena,
baina bai gehixena, eta are gehiago guztien artean osatzen duten mosaikoaren
kolorea, garbi dago: eskuma espainolista. Garbi dago ez dala ez ezkerrekoa
ezta katalan abertzalea. Halako PP moderatu bat, Piquek bultzatu nahi omen
duen estilo horretakoa. Jakina, Euskal Herriko PP edo Correo Españolarekin
konparatua, moderatuagoa, baina ez beste lerro batekoa.

    Detaile bi:

    a) Zeintzuk kontratatzen dituzte Euskal Herriko gaietaz berba egiteko
"aditu" moduan? Sekulan ez euskal abertzale bat, beti eta bakarrik
""konstituzionalistak"". Abertzaleenak -EAEko sentzibilitate nagusia- hala
esan baleike, Joseba Arregi edo Euskadiko Ezkerran ibili zan luze hori izan
leikez. Eta kitto. Garbi dago, ez dago batere asmorik EAEko euskal
abertzaletasunari bere pisu sozialaren araberako espaziorik emoteko. Ezta
urrik bez.

    b) Zuk badakizu Kataluinian badagoela halako famoseteen taldetxo bat
alderdi espainolista berri bat sortu (nahi omen) duena, PSCa baino nabarmen
espainolistagoa. Labur esanda, eta lore linguistikoak alboratuta, PP bat
-homosexualen ezkontzetaz arduratzen ez dana- baina PPren sigla barikan,
sigla horrekin Katalunian ez dalako pipa bat saltzen bez. Taldetxo horretan
baten bat ezaguna da artista moduan (Boadella), eta beste batzuk periodikuan
idazteagatik. Zer periodikutan? La Vanguardian. La Vanguardian idazteagatik
dira ezagunak, ze, Katalunian, beste batzuk moderatuagoak izateaz gain,
espainolista amorratuenak hor kontratatu dituzte. Horrek ez dabe ez El
Periodicon ezta Avuin ezta beste inon bez agertzen. Hortxe eta bakarrik
hortxe daukate euren pulpitoa.

    Nik horixe ikusten dot, zuk beste zeozer ikusi zeinke.
    Muxuak.
        Imanoltxu.

----