Hitz egin dut Iñaki Arregirekin. Horrela du izena paskina bidali didan
lagun andoaindarrak. Bere aitaren paperen artean agertu da. Aita ere Iñaki
Arregi zen, abuztuan hil da 92 urterekin.

Iñakik kontatu didanez aita horrelako papertxoak batuzalea zen, eta
horietako batzuk buruz ere esateko zaletasuna zuen. Hau berau, zatiren bat
behintzat, esaten omen zuen memoriaz, beste esaldi xelebre batzuekin
batera, hala nola "Era de noche y sin embargo llovía..." xelebrekeria
literarioa eta abar. Semearen ustez paskin nonbait jasoko zuen eta gorde
"dibertitua iruditu zitzaiolako".

Orritxo beraren bizpahiru kopia omen zeuden, eta kopia horiek aitak berak
eginak izango zirela uste du semeak, horretarako ohitura bazuelako,
dibertigarriak iruditzen zitzaizkionak banatu ahal izateko. Orrietako batek
beste paper txikitxo bat, tira mehe bat pegatuta zeukan, eta bere garaiko
post-it horretan idatzita zegoen "CHIKILLANA" Amuategui". Iñakik (semeak)
berak papertxoan jartzen zuen hori, paskinean bertan jasota uzteko idatzi
du guri bidalitako irudian ageri den orrian. Hain zuen, "HE DICHO"ren
azpian eskuz eta urdinez idatzita dagoena, "OHARRA: behean "CHIKILLANA"
Amuategui".

Euskararen inguruko topikoetako batzuk, bateko euskara zela garbiena eta
bestekoa berriz aldrebesa, oso presente omen zituen aitak, baina inor
gutxiesteko asmorik gabe, kontu xelebreak iruditzen zitzaizkionak batu eta
kontatzen omen zituen. Sozio-politikoki kokatzeko, gurasoak abertzaleak
baina ez militanteak, eta fededunak eta eliza girora lotutakoak izan direla
kontatu dit. Hori bai, adina kontuan hartuta, orritxoa aitaren eskuetara
handik edo hemendik iritsiko zela sumatzen du semeak. Izan ere, 92
urterekin zendu berri da, 1927-28 inguruan sortua zen beraz, gerra garaian
11 urte zituela aipatu dit Iñakik, eta beraz, ezinezkoa dirudi zuzenean edo
gutxienez garai berean bildu izana.

Pena du azken urteotako berriketetan orritxo hori ez aipatu izanaz, aitak
nondik atera zuen jakin ahal izateko.

Oier A.