Assalamu'alaikum
Pa Dwiki yang saya hormati,sebelumnya perkenalkan nama saya Mubarak,warga
negara Indonesia berhidmat di Malaysia lebih kurang 17 tahun.bukan menggurui
tapi niat saya berbagi pengalaman terutama tentang Hp ini.Menurut saya Hp
Esia,atau yang berkamera;semua alat yang canggih hanya pungsinya yang sederhana
dan yang lebih.Di Malaysia sudah lama Kementrian pendidikan melarang pelajar
menggunakan Hp di Sekolah,bila ada keperluan pelajar boleh menggunakan telp
sekolah sekiranya tiada telp umum.Hal ini bukan setakat tingkat SD,SMP bahkan
sampai tingkat SMU.Pa Dwiki,itulah yang dilakukan oleh Kerajaan Malaysia,atau
barang kali melakukan penceghan sebelum mengobati Penggunaan di luar sekolah
tiada masalah hanya tertakluk juga dengan peraturan yang lainnya.
Wassalam Mubarak ahmad Kota Kinabalu Sabah Malysia 088 236075