Merhaba

Bir networkde (192.168.0.0/24) 2 tane ag gecidi var. Bunlardan birisi firewall, ki bu lease line hatta bakiyor, digeri ise freebsd.
Freebsd uzerinde sendmail + squid calisiyor. Ag icerisinde bir exchange server var, amacimiz lease line hattan gelen postalari freebsd uzerinde spam+antivirus taramasindan gecirip exchange'e iletmek. Bu kısımda sorun yok, mailertable vs ile hallettim bu isi, localde denerken problem cikmiyor.

Kullanicilar ise freebsd i gecit olarak kullaniyorlar (dsl modem-router freebsd ye bagli direk nic1). Nic2 ise 192.168.0.0 networkune bakiyor yine.

Disardan mail gondermeyi deneyip tcpdump ile baktigimda disardan gelen paket nic2 ye ulasiyor (firewall uzerinde tanimli, smtp yi buna yonlendir diye.) ancak default gateway dsl router-modem oldugu icin baglanti sorunu olusuyor. (nic1 uzerinden cikmaya calistigini yine tcpdump ile goruyorum)

Bunu duzeltmemin bir yolu var mi yoksa ikinci bir makina ile mi cozmeliyim ?

Saygilar.

M.Sinan BEYRIBEY

Cevap