To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Wednesday, November 02, 2005 10:22 AM
Subject: Re: [FreeBSD] ipfw

merhaba,
routing'de 212.li segment icin 10.0.0.2 ye gondermeniz cevabin
10.0.0.2'den  gelecegini soylemez. 10.0.0.2, 212 li makine kendisine
hangi IP den istek gelirse o IP den cevap dondurmeye calisacaktir.

02.11.2005 tarihinde Mesut GÜLNAZ <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:
Mail serverınız hangi IP leri dinliyor onu kontrol ederek başlayabilrseniz! Eğer tüm interface leri dinliyor ise LAN tarafından mailserverınıza erişmeye
çalışın. LAN IP lerini yazarak.

Eğer LAN IP lerini yazarak erişebiliyorsanız o zaman yapacağınız iş çok
basit.

DNS kayıtlarınıza LAN dan gelen mail.server.com için 10.0.0.2 yi reply
olarak göndermek.

DNS olarak ne kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bind da bu oldukça basit. LAN
dan gelen sorgular için mail.server.com IP=10.0.0.2 diğerleri için
mailserver_real_IP

sorununuz sanırım bu şekilde hallolacaktır.

iyi çalışmalar.

Not: yönlendirme de yapabilirsiniz ama mailserverserver_real_IP den
10.0.0.0/24 (LAN) a gelen paketler istekte bulunan clientlerda sıkıntı
yaratacaklardır. çünkü onalr mailserver_real_IP ye istekte bulunacaklar ama
cevap 10.0.0.2 den gelecek. açılmamış bir session ın cevabını alacak. o
nedenle sıkıntı yaratır. ama mailserver_real_IP tarafında firewall kurup
10.0.0.2 tarafında
destination 10.0.0.0/24 ise mailserver_real_IP ile NAT yaparak çık derseniz yine çalışmalı. bu şekilde ise her istekte firewall ordanda mail cevap ise
direkt olarak client a ulaşacaktır. bence dns kayıtları ile bunu çok daha
rahat halledebilirsiniz!