benim yönlendirmeden kastım routing değil. "rdr".

----- Original Message ----- From: "Huzeyfe Onal" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Wednesday, November 02, 2005 11:03 AM
Subject: Re: [FreeBSD] ipfw

merhaba,
routing yapildiginda source ve destination degismiyor. Paket
10.0.0.2'ye ulastiginda geri donmesinde source IP icin routing
girilmisse paket sorunsuz geri donmesi lazim.

02.11.2005 tarihinde Mesut GÜLNAZ <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:
yalnız şöyle bir durum söz konusu olmaz mı?
10.0.0.24 den 212.2.2.2 ye istek 10.0.0.254 e geliyor
10.0.0.254 paketi 10.0.0.2 ye yönlendiriyor. source değişmedi sadece
destination değişti. destination da firewall ın kendi bacağında olacağı için
yine LAN a girdi. LAN da 10.0.0.2 ye erişti. cevap ise istek gelirken
kullanılan source a gidecek. o network de bacaklarından birisi olduğu için yine LAN a gidecek. client a ulaştığı zaman eski windows 98 lerdeki gibi bir sıkıntı meydana gelecek. çünkü client 212.2.2.2 ye istekte bulundu ama cevap 10.0.0.2 den geldi. o nedenle çalışmayacaktır. çalışavilmesi için bir önceki
mailimde de belittiğim gibi mailserverın çalıştığı server üzereine bir
firewall çalıştırarak eğer hedef 10.0.0.0/24 ise source u 212.2.2.2 olarak
değiştirmek için NAT kuralı yazılmalı diye düşünmüştüm..

teşekkürler..