bir onceki mailde kusura bakmayın ilk gözüme carpan o değişken olmuştu
sanırım hata 'Permission denied' yani izinlerde bie problem var gıbi ama yınede emın olmak ıcın adım adım kontrol etmek lazım cogu zaman hatanın nerde cıktıgı bellı olmuyor 1-oncelikle dansguardianın calıstıgından emın olun.yanı clamav ile bırlıkte calısmazken bundan emın olun.
#contentscanner = '/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamav.conf'
#contentscanner = '/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamdscan.conf' baslarına tekrardan # koyup dansguardına -r paremetresını vererek yada yenıden baslatarak clamav plugınını disable edıp dansguardını calıstırın ps -auwx | grep 'dansguardian' ile yada dınledıgı porttan calısyormu dıye bakın.yınede emın olmak ıcın ornegın bannedsitelist dosyasına bır adres yazın ve gırın banned durumu varmı.yada filtreleme yapmadan gırmek ıstedıgınız sıteler access.loga gorunuyormu? burada sorun yoksa 2.adıma bakın

2-clamav'ın calıstıgından emın olun.sisteme gore clamavı hazır betiklerden yada ıstedıgınız bır bıcımde baslatın .ornegın freebsd ıcın /usr/local/etc/rc.d/clamav-clamd.sh start ile clamavı baslatabılırsınız yıne ps -auwx | grep 'clam' yada netstat -na | grep 'clam' ile calıstıgından emın olun. ve /var/log/clamd.log yada yerı sızde neresı ıse oraya bakın loglarda hata nesajı varmı hersey normalmı buradada sorun yoksa adım 3
3- dansguardıanı clamav destekli kurdunugunuzdan emın olun
# dasnguardian -v
DansGuardian 2.9.6.1 Built with: '-enable-clamd' '-enable-clamav'

cıktıda gorunuyor zatem nasıl kuruldugu burdada sorun yoksa
4-contentscanner = '/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamav.conf'
contentscanner = /usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamdscan.conf'
dosyalarındakı değerlerı kontrol edın aklıma gelenler bunlar sanırım bunları yaparsanız hatanı sebebı ortaya cıkabılır
ıyı calısmalar
Gökhan ALKAN
Ağ ve Güvenlik İpuçları
http://www.acikakademi.com/catalog/nethacks/