/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamav.conf
/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamdscan.conf içeriklerini gönderebilirimisiniz?
Gokhan Bey;
Tüm kontrolleri dediğiniz gibi simdi yaptım ve dansguardian ile ilgili bir
sorun olmadığını gördüm , hazır betiklerden  /usr/local/etc/rc.d/clamav-
clamd.sh start komutuyla clamav baslamadığını farkettim ve sadece clamd
diyerek clamavı baslattım , herseyi kontrol ettim ama sorun goremedim
[EMAIL PROTECTED] /usr/ports/security/clamav]# ps -aux|grep clam
clamav 596 0.0 5.7 15116 14356 ?? Ss 1:56PM 0:00.01 clamd clamd.log da asagidaki gibi
Archive: Recursion level limit set to 8.
Archive: Files limit set to 1000.
Archive: Compression ratio limit set to 250.
Archive support enabled.
Archive: RAR support disabled.
Portable Executable support enabled.
Mail files support enabled.
OLE2 support enabled.
HTML support enabled.
Self checking every 1800 seconds.
Clamav ile ilgili herseyi kaldırdım portlardan tekrar yukledim fakat yine
ayni hata mesajı
bug vs olabilirmiyim diye dusunmeye basladım en son... ayrıca gökhan bey ilginiz için tekrar tesekkur ederim.
Saygılar
Ozgur EKE

24.03.2006 tarihinde gokhan <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:

bir onceki mailde kusura bakmayın ilk gözüme carpan o değişken olmuştu
sanırım hata 'Permission denied' yani izinlerde bie problem var gıbi ama
yınede emın olmak ıcın adım adım kontrol etmek lazım cogu zaman hatanın
nerde cıktıgı bellı olmuyor
1-oncelikle dansguardianın calıstıgından emın olun.yanı clamav ile
bırlıkte
calısmazken bundan emın olun.
#contentscanner =
'/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamav.conf'
#contentscanner =
'/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamdscan.conf'
baslarına tekrardan # koyup dansguardına -r paremetresını vererek yada
yenıden baslatarak clamav plugınını disable edıp dansguardını calıstırın
ps -auwx | grep 'dansguardian' ile yada dınledıgı porttan calısyormu dıye
bakın.yınede emın olmak ıcın ornegın bannedsitelist dosyasına bır adres
yazın ve gırın banned durumu varmı.yada filtreleme yapmadan gırmek
ıstedıgınız sıteler access.loga gorunuyormu? burada sorun yoksa 2.adıma bakın

2-clamav'ın calıstıgından emın olun.sisteme gore clamavı hazır betiklerden
yada ıstedıgınız bır bıcımde baslatın .ornegın freebsd ıcın
/usr/local/etc/rc.d/clamav-clamd.sh start ile clamavı baslatabılırsınız
yıne ps -auwx | grep 'clam' yada netstat -na | grep 'clam' ile
calıstıgından
emın olun. ve /var/log/clamd.log yada yerı sızde neresı ıse oraya bakın
loglarda hata nesajı varmı hersey normalmı buradada sorun yoksa adım 3
3- dansguardıanı clamav destekli kurdunugunuzdan emın olun
# dasnguardian -v
DansGuardian 2.9.6.1 Built with: '-enable-clamd' '-enable-clamav'

cıktıda gorunuyor zatem nasıl kuruldugu burdada sorun yoksa
4-contentscanner =
'/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamav.conf'
contentscanner =
/usr/local/etc/dansguardian/contentscanners/clamdscan.conf'
dosyalarındakı değerlerı kontrol edın
aklıma gelenler bunlar sanırım bunları yaparsanız hatanı sebebı ortaya
cıkabılır
ıyı calısmalar
Gökhan ALKAN
Ağ ve Güvenlik İpuçları