Merhaba,

FreeBSD 6.1 ile firewall-routing-squid/proxy uygulamalarini calistirarak 4 ethernet'li bir sistem (LAN1+LAN2+ADSL+G.SHDSL) kurmak niyetindeyim. Su an da haril haril FreeBSD'yi ogrenmeye ve uygulamalarin guclerini cozmeye calisiyorum.

Yapmak istedigim tam olarak, LAN1 icindeki bir kullanici uzak noktadaki farkli bir LAN2'ye erisebilmeli (tersi de mumkun olmali), Internet cikislari icin G.SHDSL'i kullanabilmeli, Wireless, VPN, Skype, vs. gibi uygulamalari icin de ADSL hattina yonlendirilebilmeli. Teorik olarak yapabilir gibi gorunuyor.

Bu konuda, firewall olarak IPFW -- IPFILTER - PF arasinda kaldim. Hangisi cozum olarak uygun olur (ya da uygulamada sorun cikarabilir)?

Tavsiyelere acigim. Tesekkurler

Volkan Evrin