Merhaba,

Alıntı yapılıyor Volkan Evrin <[EMAIL PROTECTED]>:

> Yorumlama acisindan bakacak olursak, gelistiricilerin kendi ortamlarinda
>
> daha yetkin olduklari anafikri ile OpenBSD ustunde PF, FreeBSD ustunde
> IPFW daha iyi calisir denebilir mi?
>
> Yoksa, ports/packages olarak sisteme eklendikleri/kurulduklari icin
PF'i FreeBSD kerneline ekleyerek kullanıyoruz.
> genel yapilari ve calisma verimleri ayni midir?

FreeBSD 6.1 üzerinde yanılmıyorsam OpenBSD 3.7 üzerinde gelen PF'in FreeBSD'ye
göre düzenlenmiş/kodlanmış hali var.

Birden fazla internet hattını policy routing + round-robin algoritmasıyla yük
dengeleme şeklinde kullanacaksanız FreeBSD + PF sorun olmayacaktır.
Tabii ki FreeBSD ya da OpenBSD kullanmak ayrıca bir tercih meselesi.
Kolay gelsin. İyi çalışmalar...

> iyi calismalar
>
> volkanevrin

> calistirarak