Herinnert u zich de 'bezetballen' van vorig jaar?

At 11:28 pm +0200 29/4/04, ReindeR Rustema wrote:
Op Koninginnedag verkoopt ReindeR Rustema authentieke 'bezet ballen'. Gemaakt van het plakband waarmee men plaatsjes voor de vrijmarkt op de stoep reserveert. Het plakband heb is tot een kleverige bal gekneed, gedecoreerd met een stemmig rood-wit-blauw lintje et voilà! De Bezet Bal!

Te koop voor ¤40 per stuk in het eigen webwinkeltje op http://reinder.rustema.nl/bezet

In het krantje van Amsterdam Oud-West heeft een politieman een column op de achterkant en hij herinnert zich dat hij mij bezig zag vorig jaar. Hij liep met collega's door de Kinkerstraat met al dat plakband op de stoep:

"Maar zoals gezegd, de oplossing liep ons recht in de armen. Ik schatte hem zo'n 25 jaar oud, zijn uitstraling: een soort van naïeve vastberadenheid, en toen begon ie: "Meneer is het verboden om tape te verwijderen?" Wat een geschenk uit de hemel dacht ik nog. Alleen een beetje vroeg dat wel, ehhhmm nou nee ik denk het niet eigenlijk, formeel is het van niemand eigenlijk. Res Nullius zogezegd. Mooi, zei hij toen, dan ik begin ik met pulken. U begrijpt een vriend voor het leven."

Ja, de interpunctie is exact zoals als afgedrukt in het krantje, in authentieke 'proces-verbaal stijl.'

Zie de hele tekst op:

http://reinder.rustema.nl/bezet/kwakerstraat3apr05.jpg

Dit jaar ga ik een hele grote BezetBal maken. Mensen mogen dan voor 20cent raden wat het gewicht en omtrek is. Om 17:00 is de bekendmaking van de winnaar. De prijs is de bezetbal en de helft van de opbrengst.

In de jaren tachtig was de slogan van de politie toch "De politie. Uw beste vriend."? Hopelijk kan ik de avond ervoor politiebegeleiding krijgen van mijn grote vriend...

-- ReindeR

(Marten, bedankt voor de tip! Graag hoor ik je juridisch advies over 'Res Nullius', je was het niet met 'm eens schreef je immers. Zijn er nog meer juristen in de zaal?)