Het staat in de krant. Ik ben hip!

Alleen niet in exact die woorden, er staat dat heel hip Amsterdam
gisteravond in de Nachtsalon was. En daar was ik ook.

Zie http://reinder.rustema.nl/gepubliceerd/nrc20aug04.jpg

Ik zit op de foto in de hoek tegen de muur, met dat witte jasje. Het
meisje waar ik mee was zit verscholen achter die kale. Haar broertje
zit naast haar, hij was er toevallig als Kuifje om de recensie voor
de Volkskrant te schrijven (die ik nog niet gelezen heb). Volgende
week ook een groot stuk van hem in die krant over dit soort capriolen
van musea om publiek te lokken.

De beschrijving in NRC klopt in ieder geval niet. Het werkte niet
goed door die dichteres voor de Nachtwacht te zetten. Pas als je de
Nachtwacht was vergeten kon je van de andere kunstvorm genieten, dat
lukte haar maar heel af en toe. Dat schilderij is zo enorm aanwezig.

Heeft u trouwens al een abonnement op de ToDo mailinglist van Sijtsma?

http://www.boe.nl/todo

Daar stond de Nachtsalon in getipt.

De genoemde organisatrice van http://www.nachtsalon.nl is trouwens
een ex-collega van me bij Mediamatic. Klein wereldje. Het was ook 1
groot handenschudden met en kussen van bekenden daar. Jammer genoeg
was het eten en drinken niet bij de prijs in begrepen, dat had ik
verkeerd gelezen...

--
ReindeR