Weer een leuke test, nu om te kijken waar je je op het politieke spectrum bevindt.

http://www.digitalronin.f2s.com/politicalcompass/analysis.html (kost 5 ˆ 10 minuten)

Stel je een links-rechts as voor als het om economische zaken gaat en een libertarian-authoritarian as als het om sociale verhoudingen gaat.

Ik zit in het kwadrant met Ghandi, Nelson Mandela, The Dalai Lama maar ik ben *nog* linkser en *nog* liberaler.

 Economic Left/Right: -7.50
 Social Libertarian/Authoritarian: -8.21

Politiek gezien het tegengesteld van mij zijn George W. Bush en Ariel Sharon. Net als de componisten Wagner en Stravinsky trouwens. Componisten bij mij in het kwadrant zijn Mozart, Mahler en Beethoven.

Als je de nogal Amerikaanse vragenlijst ziet dan is het moeilijk om iemand in Nederland te bedenken die niet op de linkerhelft te vinden is. Behalve Avi Bercovich misschien (hoi Avi! Scriptie al af?)

En u? Als meer dan een kwart van de lezers van deze mailinglist het me laat weten zal ik een gemiddelde score berekenen. En de deviatie natuurlijk, als het rond het midden gaat klonteren, maar ik denk dat de deviatie beperkt zal zijn.

mailto:[EMAIL PROTECTED]:%20lib/auth:

--
ReindeR