Artiest op de fiets in New York, PowerBook in de fietstas en een bak achterop de fiets gemonteerd met een rij naar beneden hangende witte kalk spuitbussen.

Hij fietst door New York.

Je stuurt een berichtje via de website http://www.bikesagainstbush.com en dat gaat draadloos naar de PowerBook die de spuitbussen aanstuurt.

De spuitbussen schrijven de tekst in de rijrichting van de fiets heel snel letter voor letter op het trottoir, zoals een ouderwetse inktjetprinter ongeveer.

Zijn plan was om rond te fietsen tijdens al die anti-Bush demonstraties toen de Republikeinse Conventie was neergestreken in New York eergisteren. Je kon dan demonstratieslogans opsturen en via hem op het asfalt printen.

Helaas. Hij werd tijdens de demonstratie van zijn project voor de media al opgepakt. De agenten vonden het een mooie installatie, maar hij is wel alles kwijt tot zijn geval voor is gekomen. Zijn arrestatie is ook mooi gefilmd, er stonden allemaal camera's omheen gelukkig.

De kalk was wateroplosbaar nota bene, het is kalk per slot van rekening. Het goedje waarmee ook de lijnen op het voetbalveld worden gespoten.

Hier kan je een filmpje zien van zijn fietsprinter in actie http://www.bikesagainstbush.com/blog/iloveny.mov (2,2Mb QuickTime) Beetje een trage server, dus ik heb een mirror gezet op http://reinder.rustema.nl/fun/iloveny.mov

Ik heb gelijk 3$ naar hem overgemaakt, met de complimenten voor zijn concept. Ik koop uit principe geen daklozenkranten en dergelijke, in plaats daarvan geef ik geld op deze manier weg. Daar is de wereld meer bij gebaat lijkt me.

(de bron was dit keer de website van het radioprogramma Radio Online, waar ik via Francisco van Jole's site http://www.2525.com/log/archives/2004/08/vanavond_in_tro.html terecht kwam)

--
ReindeR