23 Mayıs 2011 Pazartesi günü (saat 16:50:58) Alper Tekinalp şunları yazmıştı:
> Merhabalar.

Selamlar,

> [...]
>
> cond, code, typ, text = err.split(' -- ')
> name = errname + '_' + cond.upper().replace('-', '_')
>
> print name
>
> satırını ekleyince büyük harfe dönüştürülen değişkenlerde "i" harflerinin
> hala küçük i halinde
> kaldığını görüyorum. ERR_FEATURE_NOT_iMPLEMENTED gibi.
> /usr/share/gajim/src/common/xmpp/dispatcher_nb.py dosyasına
> ERR_FEATURE_NOT_IMPLEMENTED
> yerine ERR_FEATURE_NOT_iMPLEMENTED yazdığımda çalışıyor hata vermeden
> çalışıyor.
> Ya da konsolda "$LC_ALL=C gajim" şeklinde çalıştırdığımda da çalışıyor.

Türkçe yerelde upper fonksiyonu, ı->I i->İ şeklinde çalıştığı için bir şeyler
upper'dan geçtikten sonra, mevcut ERR_FEATURE_NOT_IMPLEMENTED string'i ile
eşleşmiyor anlaşılan.

Benzer bir sorunun çözümü python paketinde yama olarak var[1]. Yerelden
bağımsız çalışan (i->I) bir ascii_upper fonksiyonu ekleyip, onu kullandırıyor
yama. Bu yamaya bakarak sorununu çözen bir yama hazırlayabilirsin, hatta
düzgün çalışırsa gajim geliştiricilerine de durumu anlatıp, yamayı
gönderebilirsin.

> İyi çalışmalar.

Not: Önceki mailimi geliştirici'ye CC'lememişim, şimdi ekledim.

[1]
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2011/devel/system/base/python/files/decimal-ascii.patch

--
Gökçen Eraslan