> M'he perdut entres tants mails, em podeu passar un enllaç
> d'on trobar la carta/manifest/demanada que s'ha fet?

L'oferiment de col·laboració amb petició de reunió:
http://guifi.net/ca/node/15539

Resum v3 de les coses que s'han anat comentant:

En el comunicat que va fer l'Ajuntament de Barcelona la setmana passada,
es presenta un projecte orientat a facilitat l'accés a l'ample de banda
a tota la població, que més enllà de la dotació econòmica o de qualsevol
detall que desconeixem, ens agradaria ajudar a millorar en la seva
efectivitat de cara a l'objectiu final que persegueix, ja que en el que
hem entès de la seva formulació actual és possible i es pot col·laborar
en aquest sentit. Per altra banda, en els reculls posteriors de premsa
que en van fer ressò, es posen en boca d'alts càrrecs de l'Ajuntament
afirmacions que poden causar confusió o fins i tot donar a entendre
punts de vista molt preocupants perquè eventualment qüestionen
llibertats ciutadanes, justificarien la privatització o l'ocupació
salvatge i privativa dels espais públics entrant en col·lisió amb
qualsevol principi de bones pràctiques en la gestió de les
telecomunicacions a través del radioespectre en exteriors disponible a
tothom, i més en concret, amb el desplegament de xarxes obertes per part
de la societat civil. Tot plegat aspectes que entenem que son prou
importants perquè siguin apropiadament esclarits.

Per tot això volem presentar aquesta proposta a l'Ajuntament de Barcelona:

Animem a l'Ajuntament de Barcelona a fer desplegaments de xarxes de
telecomunicacions sense fils per la ciutat de Barcelona fent ús de les
freqüències lliures, però alhora demanem que ho faci ordenadament i
exercint el mateix civisme que a tots ens agradaria que fos present en
les costums socials de tots, procurant la màxima participació de la
societat civil, incloent i dinamitzant els col·lectius socials que ja
fan ús d'aquests espais i amb especial atenció als col·lectius amb risc
d'exclusió, amb efectivitat en les despeses a càrrec de pressupostos
públics, observant les bones pràctiques [1], respectant la lliure
competència i igualtat d'oportunitats, i procurant ser respectuós amb el
radioespectre lluire de llicències (que és limitat i convé no abusar-ne)
i els altres usos que també pugui fer la societat civil. En definitiva
tot el que representa la xarxa en format obert i el que es recull en els
principis del Comuns Sensefils [2].

Més en concret:

   1. Que sempre que sigui tècnicament viable (accés a terrats o punts
      elevats, que la dotació pressupostària ho permeti, etc...) però
      procurant si mes no presència en tots els districtes i la inclusió
      de les entitats i col·lectius de la ciutat que hi manifestin
      interès, i acompanyat dels estudis tècnics de i de cobertura oportuns:
         1. Que els punts d'accés wifi s'interconnectin amb les xarxes
            obertes que ja hi ha a Barcelona, estenent els troncals
            necessaris allà on faci falta perquè així sigui
            possible.
         2. Que els punts que no disposin d'aquesta interconnexió, es
            faci previsió dels requisits tècnics necessaris perquè
            eventualment en un futur es puguin connectar (assignació
            d'IP's, etc.), i s'estudii la possibilitat d'oferir-hi també
            interconnexió via túnels.
         3. Que s'incloguin antenes sectorials i punts de connexió
            preparats perquè els ciutadans puguin estendre la xarxa, i
            en especial, on hi hagi col·lectius interessats.
   2. Que  els punts d'accés a internet siguin accessibles no només amb
      connexió directa, sinó des de qualsevol altre connexió a la xarxa,
      preferiblement amb el format de "proxys federats" que es fa servir
      a guifi.net en col·laboració amb altres Ajuntaments de Catalunya
      [3], o si més no que s'avaluí alguna fórmula similar i que
      respecti les normatives vigents, però que alhora maximitzi la
      disponibilitat de cara a la societat.
   3. Que s'incloguin serveis de gestió, monitorització del tràfic i
      estat de la xarxa, i que aquests serveis estiguin disponibles al
      públic i integrables amb altres aplicacions també obertes.
   4. Que el desplegament sigui igualment publicat en format obert i que
      es s'integri amb els sistemes similars de les xarxes obertes de
      l'entorn, a través d'una descripció en XML i similars.
   5. Que els desplegaments que faci l'Ajuntament de Barcelona en un
      futur a nivell de carrer per a usos interns (Guàrdia Urbana,
      Càmeres de Trànsit, etc...) que fa ús de les freqüències lliures,
      compleixi els requisits tècnics i de seguretat necessaris (xarxes
      privades virtuals i tallafocs) perquè sigui compatible amb la
      extensió de la xarxa oberta. L'Ajuntament pot donar-se prioritat
      (QoS) per a aquests usos en aquells punts que gestioni directament
      i quan n'assumeix les despeses, incloses les del seu manteniment.
   6. Que en els plecs d'actuacions de desplegament i manteniment que
      contracti l'Ajuntament, es procuri diversificar en un model obert
      i competitiu, intentar evitar que hi hagi un únic adjudicatari i
      es comuniquin amb suficient antelació com per permetre que hi
      optin el nombre més gran d'empreses i professionals o autònoms,
      valorant molt especialment aquells casos on simultàniament es
      pugui ajudar a col·lectius desfavorits o amb risc d'exclusió. En
      qualsevol cas l'Ajuntament ha d'incloure als adjudicataris
      l'exigència de compromís de respectar el model de  xarxa oberta.

Com es por comprovar, es tracta de qüestions fonamentals i de principis,
que inclouen la gestió de l'accés a la informació, les comunicacions i
d'espais públics, afecten a les llibertats i per tant, irrenunciables i
prou importants com per prendre'ls en consideració, però alhora de fàcil
observació i que de fet ja els portem a la pràctica en molts indrets de
Catalunya i no ens agradaria que Barcelona en fos una excepció. Les
llibertats, especialment quan afecten a la societat civil en el seu
conjunt, és un tema irrenunciable i molt important, i per això per part
nostra hi haurà sempre la màxima predisposició per cercar les fórmules
que calguin per tal de que les llibertats d'uns no condicionin les dels
altres, i convidem a l'Ajuntament a que prengui la mateixa actitud de
forma efectiva.

[1] Codi de Bones pràctiques http://guifi.net/ca/BonesPractiques
[2] Comuns Sensefils http://guifi.net/ComunsSensefils
[3] Relació de continguts proporcionats a guifi.net, entre els quals hi ha
una
llista d'accessos públics proporcionats per Ajuntaments, Telecentres,
Centres Cívis
i entitats similars http://guifi.net/ca/node/2413/view/services