Hola,

escric aquest correu per advertir a tothom de males pràctiques entre instaladors/usuaris. En concret, m'he trobat a diversos lloc "suplantació d'identitats", que traduit a un idioma més entenedor, trastos donats d'alta a la wbe, que no tenen cap adreça de xarxa assignada (ja sigui perque el AP a on es vol connectar està ple o per qualsevol altre casualitat) i que fan servir les ip's que hi ha assignades a altres trastos per al seu ús, sense ni tan sols demanar aviam si es podia fer el canvi o que.

M'he trobat casos a Taradell i a Folgueroles, i me n'he adonat perquè eren companys que no els hi funcionava i he vist que algú havia fet aquest canvi.

Senyors, si l'AP està ple, es proposa una ampliació o es mira de connectar amb bona senyal a un altre punt, però no fotem les adreces de gent que ja està connectada per deixar-los a ells sense connexió i obtenir la connexió per nosaltres. Crec que no és la idea de Guifi.net ni es gaire ètic ni professional.

A més a més aprofito per fer una crida a ajustar les potències! No pot ser que a menys de 100 metres tinguem un CPE emeten a 26 dbm!!!! Després es normal que les coses vagin lentes, no funcionin bé, etc etc etc.

Si tothom fa bé les coses, TOTS anirem millor. Però si cadascú mira només per lo seu i per la pasta, no anirem enlloc.

Dit això, que cadascú reflexioni quan faci una instalació i miri viabilitats abans de muntar una xapussa, perquè al final tothom en surt repercutit (m'he sentit mil cops la història de que "això va lent, això es una merda", etc etc). Senyors, la xarxa NO es cap merda si les coses es fan bé, i a darrere de tot plegat hi ha molta gent que dia rere dia s'està trencan les banyes (tant a nivell d'organització d'ampliacions, colaboracions i monitoratge de xarxa i resolucio de problemes i noves millores) com perquè després al tram final no es facin bé les coses i tirin per terra el que s'ha guanyat per l'altra banda.

O sigui que reflexionem, repassem el que ja hi ha fet i millore-m'ho, per evitar aquestes situacions com les que jo m'he trobat perquè no són gaire agradables.

Salut!

Joan Gaudes