Hola Marc,

Si, Ip's lliures hi havien, no se perquè estava la Ip solapada.

Se que era aquella IP solapada perque vaig entrar a la Ip que en teoria hi havia de ser el meu company i apareixi la nano de la teva clienta, i treballant a 26dbm's. Per això se qiue hi havia l'emmascarament.

EL cas que exposes és el que li va passar al meu company: es va trobar que estava un mes sense accés a la xarxa, perquè algú altre li havia fotut la Ip que ell tenia assignada (casualitat o no, m'inclino per l'error o descuit sense anar més enllà :)). Jo ho acostumo a fer així, però ja em vaig trobar amb el mal fet i et vaig avisar perquè no estava ben feta la cosa. A mi m'havien tret la IP a sac i sense cap notificació. Per això, i com que no era el primer cop que m'hi trobava, vaig canviar la SSSID a on es connectava la Nano per poder conenctar el client original.

Ara a apendren tots plegats.

Pel tema de la potència, encara que variïs 10 a 26 tu no notaràs res, però al AP varia la SNR amb que et rep i per tant no matxaquem, sinó que simplemet ajustem tothom al amateixa potència i així treballarem millor. Jo també, a casa, estic a 5 dbm's. Però si el poso a 0 igualment em marca -58, però en canvi al AP em rep amb més o menys qualitat. Per això s'ha de mirar com rep la Nano al AP i com l'AP rep a la nano, que per a això ja hi ha els usuaris Guest creats als mikrotiks ;).

Salut!

Joan

En/na Marc Riera ha escrit:
...eis contesto per matar el tema....

vaig anar a Folgueroles a casa de la clienta i hi vaig posar l'un sol click i cap problema.. ip's lliures ni havien... no entenc el pq va passar... a més a 2 Ap's per falta d'un... no trobo lògic doncs que robés res a ningú...

abans de treure una ip a sac.. com va fe en Joan..( que ho trobo bé... pq et vas pensar que jo li havia tret a ell...) es passar un mail al contacte dient aixó..i donant-li 24.48 hores si vols...abans de treura'l-hi.

pq si ho fem així..l'altre.. té temps i medis per posar l'ip que toqui.. baixar la potència.. i demés correcions sense haver de desplaçar-se i que el node quedi inoperatiu una setmana....

l'altre per evitar que les nanos sortin a 26db de série..seria posar l''un sol click que les deixés a 10db...

hi guanyariem tots tal com diu ell... tb es cert que si marca -46 a 26db... la mous a 10 db i segueix marcant -46.....

provat en 5 nanos....

a base d'òsties s'aprén diuen...jejej

gràcies  i SAX!! i perdò pels mals entesos....

PD:No volia contestar a les llistes però em quedava algu dins.... sorry

El 17 / octubre / 2009 19:39, David Grau Serra <d...@pangea.org <mailto:d...@pangea.org>> ha escrit:

    Totalment d'acord !!!

    Les coses mal fetes no tenen futur !!!

        +1000

        El 17 / octubre / 2009 02:17, Joan Gaudes
<joan.gau...@guifi.net <mailto:joan.gau...@guifi.net>> ha escrit:

            Hola,

            escric aquest correu per advertir a tothom de males
            pràctiques entre
            instaladors/usuaris. En concret, m'he trobat a diversos
            lloc "suplantació
            d'identitats", que traduit a un idioma més entenedor,
            trastos donats d'alta
            a la wbe, que no tenen cap adreça de xarxa assignada (ja
            sigui perque el AP
            a on es vol connectar està ple o per qualsevol altre
            casualitat) i que fan
            servir les ip's que hi ha assignades a altres trastos per
            al seu ús, sense
            ni tan sols demanar aviam si es podia fer el canvi o que.

            M'he trobat casos a Taradell i a Folgueroles, i me n'he
            adonat perquè eren
            companys que no els hi funcionava i he vist que algú havia
            fet aquest canvi.

            Senyors, si l'AP està ple, es proposa una ampliació o es
            mira de connectar
            amb bona senyal a un altre punt, però no fotem les adreces
            de gent que ja
            està connectada per deixar-los a ells sense connexió i
            obtenir la connexió
            per nosaltres. Crec que no és la idea de Guifi.net ni es
            gaire ètic ni
            professional.

            A més a més aprofito per fer una crida a ajustar les
            potències! No pot ser
            que a menys de 100 metres tinguem un CPE emeten a 26
            dbm!!!! Després es
            normal que les coses vagin lentes, no funcionin bé, etc
            etc etc.

            Si tothom fa bé les coses, TOTS anirem millor. Però si
            cadascú mira només
            per lo seu i per la pasta, no anirem enlloc.

            Dit això, que cadascú reflexioni quan faci una instalació
            i miri
            viabilitats abans de muntar una xapussa, perquè al final
            tothom en surt
            repercutit (m'he sentit mil cops la història de que "això
            va lent, això es
            una merda", etc etc). Senyors, la xarxa NO es cap merda si
            les coses es fan
            bé, i a darrere de tot plegat hi ha molta gent que dia
            rere dia s'està
            trencan les banyes (tant a nivell d'organització
            d'ampliacions,
            colaboracions i monitoratge de xarxa i resolucio de
            problemes i noves
            millores) com perquè després al tram final no es facin bé
            les coses i tirin
            per terra el que s'ha guanyat per l'altra banda.

            O sigui que reflexionem, repassem el que ja hi ha fet i
            millore-m'ho, per
            evitar aquestes situacions com les que jo m'he trobat
            perquè no són gaire
            agradables.

            Salut!

            Joan Gaudes