albert homs wrote:
> ALguna cosa per explicar d'aquesta presentació?

Buff... no se per on començar... L'explicació és llarga però al final hi
ha preguntes que m'agradari que algú mires de veure si pot contestar

A priori sembla un projecte interessant: és parla de xarxa oberta i
neutral, de petits operadors, de la importància de la Fibra... també es
va parlar força malament dels tradicionals i com aquest no ajudaran a
desenvolupar fibra òptica...

La bona notícia és que a Terres de l'Ebre estem de sort per què es
desenvoluparà el projecte íntegrament durant els pròxims 5 anys, però
també es veu que a altres punts de Catalunya on la xarxa ja està feta
també es farà quelcom.

La mala notícia és que d'aquí a 5 anys ja veurem que passa i a on estem...

Ara també cal dir que la paraula lliure no apareix en lloc... és a dir
XON en comptes de XOLN ;-)

Vaig entendre que el projecte ja estava licitat en aquesta primera fase,
 s'havia adjudicat a IMAGINA de mediapro i AXA i que hi ha dos objectius:

- Autoprestació de la generalitat i ajuntaments: la xarxa connectarà
totes les seus de la generalitat. En la primera fase a Terres de l'Ebre
tot i altres llocs es prioritza Ensenyament, Jutgats i Centres sanitaris.
- Xarxa oberta. La xarxa la podran utilitzar tots els operadors: això
inclou guifi.net, entenc.

Es va fer força pedagogia i es va demanar als ajuntaments que
col·laboressin en ajudar a estendre la fibra, en el sentit que el
projecte és projecte de la Generalitat però la Generalitat no pot
decidir en segons quins aspectes locals que són competència dels
Ajuntaments.

També van deixar anar, que els ajuntament podien aprofitar que es
desplega aquesta xarxa per fer arribar la fibra a les cases... Amb el
context de crisi que hi ha i amb el rollo tan assumit que tenen molts
ajuntaments de "no fer competència deslleial" a les operadores, no se
quants ho faran... trobo que pocs... i encara pitjor, quants ho faran
amb xarxa oberta.

Vaig prendre 4 apunts mal presos a:

http://acacha.org/mediawiki/index.php/Xarxa_Oberta

A partir d'aquí un munt de dubtes i jo personalment necessitaria
assesorament...

Per exemple, al meu Institut estem a punt a punt de que arribi aquesta
xarxa (segurament abans de finals d'any). El que no tinc gens clar és
com s'explotarà i a partir de quan, és a dir una cosa és tenir-la davant
de "casa" i un altre poder-la aprofitar.

Vaig preguntar al nostre ajuntament i no estaven gaire per la labor de
donar-me suport, ells tenen clar el que faran en autoprestació i que la
utilitzaran per a ells (fent un hibrid amb la WiMAX que tenen) però em
van comentar que jo hauria de parlar amb la Generalita/Ensenyament que
ells em diran que faran.

Personalment intentaré posar-me en contacte amb responsables
d'ensenyament a veure si saben alguna cosa, però em temo que segurament
hi haurà tot un tema de concursos i licitacions per operar esta xarxa i
la cosa anirà per llarg.

En resum: si m'arriba la fibra però Ensenyament/Generalitat no l'
aprofita a curs termini per al meu Institut, com l'Institut es podria
intentar espavilar: hi hauran operadores, podríem fer-ho mitjançant
Guifi i com?

Entenc que el que plantejo és quelcom similar al que s'està plantejant
al connectar al CATNIX?

M'agradaria molt que algú que ho tingui més clar dones la seva opinió i
em corregeixi...

Salutacions,

--
Sergi Tur http://acacha.org/mediawiki