en oppustelig
vest (let, fylder meget lidt, 150N opdrift, manuel udløsning).
<
Jeg havde engang en oppustelig vest, en lidt billig type, som vist ikke var
godkendt at Statens Skibstilsyn. Jeg testede den engang imellem og den
virkede fint.  Men en gang jeg ville test den, så opdagede jeg først at
patronen var tom. Efter af have været i butikker og købt en ny patron, så
opdagede jeg at vesten også var utæt, så jeg med jævne mellemrum skulle
puste i ventilen for at fylde den op.

Nu tør jeg ikke bruge oppustelige veste mere.

Dog brugte jeg nødtvungent en i sommers i Polarhavet, da jeg ikke havde
andet, men den var efter sigende godkendt af skabens skibstilsyn, og efter
sigende var den afprøvet inden for de sidste 12 måneder, men alligevel
følte jeg mig utryg i den.

Nu bruger jeg en af Jørgen's veste med mange lommer hvor i jeg har nødblus,
kniv til fiskenet, kompas mv. Den har til gengæld en lynlås der ikke tåler
saltvand, og som er gået halvt i opløsning.

mvh
Anders Heerfordt

Besvar via email