Hej Peter

Det er jo et frit land og jeg påståri kke at min påklædning er det eneste rigtige, så
hvis din er det Du foretrækker med Din store erfaring så er det da fint, men jeg tror
ikke det ville være noget for mig !

Som jeg skrev så sveder jeg let og har en del erfaring med ski sport, mest Alpin men
jeg har også været på en turski tur med teltovernatning i Øst Grønland i marts måned
og på turski i Sverige og selv med minimal oppakning sveder jeg betydeligt mere både
på Alpin og turski, end jeg gjorde på vores vinterturs træning i betydeligt varmere
vejr !

Så selv om Du har din tvivl ja så var min oplevelse som beskrevet, ingen fugt på ben
og fødder, mere fugt i området omkring dobbelt falsene incl. skørt " svært at undgå,
og så lidt fugt på overkrop, men da jeg har neoprenlukningen i halsen åben, samt at
jeg lod toppen af hovedet være frit gjorde det at selv om det jo ikke var rigtigt
koldt så var min oplevelse som beskrevet, og det kunne næsten ikke være bedre !

Hastigheden var ikke voldsom, men vind og vejr gjorde at vi måtte arbejde  en del for
at komme frem !

Når Du henviser til de danske sydpolsfarere, så hører det lige med til billedet at de
trak pulke på 120 kg. tror jeg det var og at det faktisk er en lang opstigning til
Sydpolen !!!

Ikke helt uden betydning !

Jeg kan da lige nævne at jeg også sov i mit Brynje Arctic sæt og der var ingen kold
tyrker hverken da jeg stod op og iførte mig mit land tøj, eller da jeg inden afgang
skiftede til rotøj !

Sidst vil jeg bare sige at hvis der ikke var sikkerheds problemet at forholde sig til,
så ville mit rotøjs valg helt sikkert være med lynlåse under armene og i siden af
bukserne, men så virker det jo lidt omsonst at have vandtætte lukninger alle andre
steder, ja måske endda farligt.

MVH

Anders