Beberapa kali saya terima email ni, terfikir jugak kenapa dalam
perkara yang perlu dijauhi tu dimasukkan yang no4 tu? sedangkan
banyak lagi perkara lain yang boleh bawa dosa besar pun tak masuk
list?
nampak gaya ramai lah lelaki yang tak selamat tengok aja men's room
yang ada memang awal2 di reka bentuk utk untuk tujuan no 4 tu..

yang ada anak lelaki tabiat ni kena ajar dari kecik kalau dah besar
susah nanti kata orang melayu lentur buluh dari rebung...a few tips
saya practicekan supaya mereka percaya yang kencing berdiri tu tak
bagus kecik2 nak bagi tau pasal siksa kubur memang susah. approach
interm of health dulu then kebersihan later on baru tuntutan
agama...alhamdulillah it works..siap buat experiment lagi with my
boys nak tau ke?

--- In hidayahnet@yahoogroups.com, Ibrahim Bin Haji Ismail wrote:

> rosimah ros <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>

> Subject: Kubur Fatimah Berkata
>

> Kubur Fatimah Berkata dikisahkan bahwa sewaktu Fatimah r.a.
meninggal
> dunia maka jenazahnya telah diusung oleh 4 orang, antara :- 1. Ali
bin
> Abi Talib (suami Fatimah r.a) 2. Hasan (anak Fatima r.a) 3. Husin
(anak
> Faimah r.a) 4. Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a
>
> Sewaktu jenazah Fatimah r.a diletakkan di tepi kubur maka Abu
Dzafrrin
> [...]
>
> Maka berkata kubur, "Aku bukannya tempat bagi mereka yang
berdarjat atau
> orang yang bernasab, adapun aku adalah tempat amal soleh, orang
yang
> banyak amalnya maka dia akan selamat dariku, tetapi kalau orang itu
> tidak beramal soleh maka dia tidak akan terlepas dari aku (akan aku
> layan dia dengan seburuk-buruknya)."
>
> Abu Laits as-Samarqandi berkata kalau seseorang itu hendak selamat
dari
> siksa kubur hendaklah melazimkan empat perkara semuanya :- 1.
Hendaklah
> [...]
soleh
> yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini.
>
> Jangan sekali-kali kita berfikir bahwa kita akan dapat menjawab
setiap
> soalan yang dikemukakan oleh dua malaikat Mungkar dan Nakir dengan
cara
> kita menghafal. Pada hari ini kalau kita berkata kepada saudara
kita
> yang jahil takutlah kamu kepada Allah dan takutlah kamu kepada
soalan
> yang akan dikemukakan ke atas kamu oleh malaikat Mungkar dan
Nakir, maka
> mereka mungkin akan menjawab, "Ah! mudah saja, aku boleh menghafal
untuk
> menjawabnya."
>
> Itu adalah kata-kata orang yang tidak berfikiran. Seseorang itu
tidak
> akan dapat menjawab setiap soalan di alam kubur jikalau dia tidak
> mengamalkannya sebab yang akan menjawab ialah amalnya sendiri.
Sekiranya
> dia rajin membaca al-Qur'an, maka al-Qur'an itu akan membelanya dan
> begitu juga seterusnya.

___

> DISCLAIMER: The contents of this email and its attachment, if any
(message)
> are intended for the named addressee only and may contain
privileged and/or
> confidential information. If you are not the named addressee or if
you have
> inadvertently receive this message, you should immediately destroy
or
Employees
> Provident Fund (EPF) disclaims all liabilities for any error, loss
or
> damage arising from this message being infected by computer virus
or other
> contamination. All opinions, conclusions and other information in
this
> message that do not relate to the official business of EPF shall
be deemed
> as neither given nor endorsed by EPF.

>  Yahoo! FareChase - Search multiple travel sites in one click.

http://us.click.yahoo.com/dpRU5A/wUILAA/yQLSAA/TXWolB/TM

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in
any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved
otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily
digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your
mail delivery settings or email the moderators at [EMAIL PROTECTED] with the
title "change to daily digest".