Assalaamu 'alaikum.......

Saya berpuas hati dgn jawapan yang diberikan oleh
saudara ruzaihan.
Memang betul, kepimpinan ulamak di kelantan sedikit
sebanyak ( memang banyak pun ) mengubah penampilan
rakyat kelantan dari segi politik, ekonomi dan sosial.
Alhamdulillah, kerajaan yang berusia 3 penggal itu,
yang mundur itu, yang miskin itu berjaya menampilkan
"AD-DEEN" untuk rakyatnya. Pentadbiran yang
berlandaskan Al-Quran dan Hadith, yang amal ma'ruf
nahi mungkar, semoga sentiasa diredhai Allah....amiin!
Kepada sesiapa yang kurang jelas akan apa yang
DIPEGANG, DIRUJUK, DILANDASKAN oleh kepimpinan PAS,
dipersilakan ke Kelantan, jumpa mereka2 yang
berkenaan, tanya apa yang mereka ikut (Nik Aziz adalah
seorang yang terbuka, boleh didampingi secara
personal, takde bodyguard, setiap hari Jumaat boleh
dengar ceramah beliau di Dewan Zulkifli, bangunan PAS
di Kota Bharu supaya anda faham apa itu Islam, kenapa
Islam). Jangan asyik dok dengar apa yang "orang luar"
cakap kerana mereka2 ini sebenarnya berpakat untuk
menjatuhkan kepimpinan ulamak, supaya kerajaan Islam
tak boleh bangun, dgn itu mereka bebas mengikut hawa
nafsu sbb Islam Hadhari tak larang umatnya buat
maksiat! Kerajaan Islam Hadhari yang luluskan lesen
judi, rakyat boleh beli nombor ekor, boleh minum arak,
berzina, kena tangkap denda RMbeberapa ratus/ribu,
lepas!.... menyalahi apa yang Islam ajar(  tak pakai
tudung pun kira maksiat tu, tak payah tunggu berzina
baru nak klasifikasikan sbg maksiat ). Kerajaan Islam
Hadhari yang melanggar hukum syara' tu, yang
terang-terang MENDUSTAKAN  AYAT2 ALLAH itu kita nak
sokong ke? Cuba renung ayat ni.... SUURATUL BAQARAH,
ayat 38 hingga 42....

[38] Kami berfirman lagi: Turunlah kamu semuanya dari
Syurga itu! Kemudian jika datang kepada kamu petunjuk
dariKu (melalui Rasul-rasul dan Kitab-kitab yang
diturunkan kepada mereka), maka sesiapa yang mengikuti
petunjukKu itu nescaya tidak ada kebimbangan (dari
sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka dan mereka
pula tidak akan berdukacita.

BISMILLAHI AR-RAHMAANI AR-ARRAHIIMU

[39] Dan orang-orang kafir yang mendustakan ayat-ayat
keterangan kami, mereka itu ialah ahli Neraka, mereka
kekal di dalamnya.

[40] Wahai Bani Israil! Kenangkanlah kamu akan segala
nikmat yang telah Kuberikan kepada kamu dan
sempurnakanlah perjanjian (kamu) denganKu, supaya Aku
sempurnakan perjanjianKu dengan kamu dan kepada Akulah
sahaja hendaklah kamu merasa gerun takut, (bukan
kepada sesuatu yang lain).

[41] Dan berimanlah kamu dengan apa yang Aku turunkan
(Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada
pada kamu dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang
mula-mula kafir (ingkar) akan ia dan janganlah pula
kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga untuk)
membeli kelebihan-kelebihan yang sedikit faedahnya dan
kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertakwa.

[42] Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu
dengan yang salah dan kamu sembunyikan yang benar itu
pula padahal kamu semua mengetahuinya.
SHADAQ ALLAAH AL- 'ADZHIIMU.

( baru 4 ayat je tu, ada 6 ribu lebih lagi yang WAJIB
dijadikan PERLEMBAGAAN HIDUP  - sebab kita ni MUSLIM,
kalu bukan Islam tu lantak pii laa!.....)

Agak-agak kamu nak pilih kerajaan yang macam mana
untuk memerintah negeri dan negara kamu?  Nak percaya
janji Allah ke, nak percaya janji manusia yang sama
dgn kita?
Bukan aku nak kata Kerajaan Islam Hadhari tak ambil
pusing dalam memperjuangkan hukum Allah, tapi PAS lagi
tegas, lagi bersungguh-sungguh dan lagi BETUL dalam
melaksanakannya!...
Perlu ingat, hidup diatas muka bumi ini, kalo tidak
berlandaskan hukum Allah,.....kamu semua tahu apa
akibatnya kann???? Ini termasuklah dalam soal memilih
KERAJAAN!

WA BILLAAHI TAUFIQ WA AL-HIDAAYAH

Wassalam.

--- [EMAIL PROTECTED] wrote:

> Assalamualaikum,
> saya setuju ngan ruzaihan bab ilmu ni. Puan kita yg
> komen perempuan
> kelantan mungkin kurang pendidikan agama, tu sebab
> jadi pela....... Kita
> nak tanya puan s, nape seorang pemimpin kita, datuk
> dia ulama', bapa dia
> ilmuan agama, dia sendiri berkelulusan agama tapi
> lesen arak ok, lesen judi
> ok (judi ni kununnya utk bukan islam tapi baru2 ni
> wakil MCA dlm parlimen
> bantah, dia kata apa..ingat bangsa cina ni kaki judi
> ke..??) lesen konsert
> [...]
=== message truncated ===

http://mail.yahoo.com

AIDS in India: A "lurking bomb." Click and help stop AIDS now.
http://us.click.yahoo.com/VpTY2A/lzNLAA/yQLSAA/TXWolB/TM