jangan la lihat senerio di kelantan .......

buka minda dan mata, tgk pula negeri yang di perintah oleh bn ......
biarla jika rakyat kelantan masih gemarkan kerajaa pas.... mungkin
pendapat mereka ttg kehidupan tak sama dgn cik suria ....

mereka membangun bersama islam maksudnya dari segi rohani dan juga
jasmani.....

lihat selangaor apa dah jadi ..... pergi la lihat berapa banyak disko
yang di kunjungi oleh anak dara melayu dari negeri tersebut .....
nie la kerajaan yang membawa pembaharuan .....apa tindakan org umno..
..
kalau di shah alam u juga boleh tgk berapa ramai budak uitm yang masuk
ke disko ..... pergi la lihat ....
ini la tujuan kita kat atas dunia nie ....

--- In hidayahnet@yahoogroups.com, Sawayaka Hito wrote:

> Alahai cik Suria, kat mana2 pon ada penduduk miskin yg terbiar tak
terbela... jgn khususkan satu2 tmpt je.. tengok sajelah rancangan
program Bersamamu TV3.. seluruh negara masih ada golongan termiskin yg
tak dibela... buatlah statistik sendiri... yg selalu keluar dlm media
elekrtonik / media cetak mmg lah ramai dari Kelantan,  (sbb tau2lah
media malaysia ni dah dikawal ketat oleh satu parti.. keburukan org
lain yg 1 negeri tu digembar-gembur, pekong sendiri yg 13 negeri tu
disorok2)... semua ada politic's agenda... terutama skarang ni yg tgh
hangat berkempen utk Pasir Mas.... Malaysia ni harap aje ada Sultan/
kerabat diraja yg kaya-raya serta pemerintah yg terkejar2 kemajuan nak
tunjuk hebat dipersada global & glocal. Mereka2 nilah yg kita daulat +
martabat + julang + junjung, tapi t/jwb paling utama ntah tercicir
kemana... Sepatutnya adanya mereka2 spt itu maka tiadalah timbul
masalah rakyat miskin & merempat... tapi, kenapa masih ada?  Jawapan
mereka pasti berbunyi begini - ORANG
>  MELAYU NI PEMALAS.....Tp dlm pada tu wang PPRT seronok plak
diseleweng.. Nnt mereka tanya pulak, MANA BUKTI?? (sbb dia tau media,
polis, BPR, hakim semua ditgn mereka...) haii.. ntahlah...

>   Dan jgn ingat FIL(father in law) sedari saje yg buat kerja
beramanah spt itu , ramai lagi yg buat termasuklah FIL saya... anyway
tahniah & bersyukur atas jasa baik FIL tu, semoga ramai lagi akan
menjadi pengganti... tapi tulah, golongan marhaen juga yg susah-payah
bela nasib mereka yg tak terbela... org2 yg spt disebutkan diatas? ...
haii.. tak taulah...

>   Maaf ye.. sekadar berkongsi pendapat...
>
>   ★anak jati Johor Darul Takzim★
>
> [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] wrote:
>     Orang Kelantan hidup melarat ke? Saya orang Kelantan duk di
Kedah. Semenjak duduk di sini jarang sangat nak jumpa rumah batu orang
Kedah besar-besar dan cantik rekabentuknya macam orang Kelantan punya
(maaf ya orang Kedah). Kalau Cik Suria pernah ke Kelantan Cikk Suria
boleh lihat sendiri dan buat perbandingan. Jangan berbohong. Orang
Kelantan miskin? Pendapatan rendah sedikit mungkin ya. Tapi isteri
saya beli timun (sayur) di Pasar Wakaf Che Yeh RM7.00 dapat satu beg
plastik besar, terpaksa saya pikul atas bahu. Di Kedah tempat saya
tinggal beli RM7.00 dapat berapa biji je! Pendapatan rendah sikit tak
apa asalkan makan mewah. Belia Kelantan pakai jeans Levis buatan Siam
harga tak sampai RM40. Belia Johor beli jeans Levis di supermarket
harga hampir RM300 tetapi tak sedar jeans itu jeans yang sama dari
Siam (diperakui oleh media tempatan). Kesimpulannya miskin sikit pun
tak apa asalkan makan pakai murah!

>   Jangan lihat yang segelintir untuk dijadikan ukuran kerana
kemiskinan ada di mana-mana di Malaysia. Jangan taksub kepada
propaganda kerana propaganda ialah satu sistem fitnah. Mendengar
fitnah berdosa. Dapatkan statistik dari USM, orang Melayu negeri
manakah perkapita paling tinggi? Saya bagi assignment kat Cik Suria.

http://us.click.yahoo.com/lMct6A/Vp3LAA/i1hLAA/TXWolB/TM