Assalamualaikum semua,

Happy to inform you that my 3rd book, "Cara Mudah Memperkenalkan bahasa
Inggeris kepada Anak-Anak Anda", is available now.The price of the book is only
RM18.Details buku :-

  Penerbit : Perintis Books   Sdn. Bhd.
            Penulis :         Mohd Yusoff     Noordin
      Jumlah muka surat     : 160
    Saiz : 5" x 7.5"
    Paperback

Details on the pricing are as follows:-

1. Sebuah buku - RM18 (sudah termasuk kos penghantaran)

2. Dua buah buku - RM34 - Jimat RM2!

3. Set 3 buku berikut:- (Cuma ada 10 set!)

    1. Cara Mudah Menguasai Kemahiran Berbahasa Inggeris RM12
    2. Cara Mudah Menguasai Kemahiran Berbahasa Inggeris 2 -Perbualan Telefon -
RM16
   3. Cara Mudah Memperkenalkan bahasa Inggeris kepada Anak-Anak Anda  -RM18

   Harga satu set buku2 ini cuma RM40. Jimat RM6!

The contents are as follows:-

   Pengenalan
  1.1  Gunakan buku ini untuk membantu anak dan pelajar anda
  1.2  Maksimumkan penggunaan buku ini!

   Perkembangan bahasa bayi
  2.1  Pengenalan
  2.2  Perkembangan bahasa bayi dari lahir hingga setahun
  2.3  Bagaimanakah anda boleh membantu bayi anda bertutur?
  2.3.1        Berbual dengan  bayi anda!
  2.3.2        Bersikpa konsisten
  2.3.3        Gunakan lagu kanak-kanak
  2.4  Bagaimana untuk manfaatkannya?

   Mengenal masalah pertuturan anak
  3.1  Pengenalan
  3.2  Siapakah yang perlu diperiksa?

   Bayi anda boleh diajar untuk bertutur      dua bahasa!
  4.1               Pengenalan
  4.2              Adakah pertuturan bayi saya akan terbantut?
  4.3              Adakah bayi saya akan keliru?
  4.4              Adakah saya sudah terlambat?
  4.5              Berapa bahasakah yang mampu dipelajari?
  4.6              Bagaimana saya hendak bertutur dalam bahasa Inggeris kalau
saya tidak fasih?
  4.7              Keluarga dan kawan-kawan saya berpendapat pendedahan kepada
bahasa kedua tidak sesuai untuk bayi saya
  4.8              Bagaimanakah jika saya dan pasangan saya lansung tidak mahir
bertutur bahasa masing-masing?
  4.9              Apakah kaedah terbaik untuk    membesarkan anak yang petah
bertutur pelbagai bahasa?
  4.10          Saya berasa segan untuk bertutur dalam bahasa Inggeris
  4.11          Risiko-risiko yang mungkin berlaku jika anda  mengunakan lebih
dari satu bahasa
  4.12          Anak saya boleh memahami saya bertutur dalam bahasa Inggeris
tetapi anak saya sering menjawab dalam bahasa ibunda

   Memuji dan memotivasi dalam pengajaran
  5.1  Pengenalan
  5.2  Cara untuk memberi pujian yang positif
  5.3   Pujian vs Galakan

   Kaedah Penggunaan Kad Imbas
  6.1  Pengenalan
  6.2  Buat sendiri flashcard anda!
  6.3  Permainan pendidikan menggunakan kad imbas
  6.3.1        Ujian Memori
  6.3.2        Aktiviti Latihtubi – Kad ghaib
  6.3.3        Aktiviti Pengenalan – Dedahkan perkataan itu
  6.3.4        Aktiviti mengejar kad imbas

  6.4  Latihan Pemahaman
  6.4.1        Ucapkan Hello!
  6.4.2        Aktiviti Rangkaian
  6.4.3        Dimana dia?
   6.4.4        Siapa lebih cepat?

  6.5  Latihan Pengulangan
  6.5.1        Aktiviti Burung Kakak Tua
  6.5.2        Aktiviti berbisik

  6.6  Latihan Penghasilan
  6.6.1        Siri kad imbas
  6.6.2         Permainan memori
  6.6.3        Tunggang terbalik
  6.6.4        Berikan bola itu!
  6.6.5        Kad yang hilang
  6.6.6        Teka saya!

   Belajar Melalui Pendengaran
  7.1  Pengenalan
  7.2  Sifat Mendengar
  7.3  Kenapa kita perlu kembangkan kemahiran mendengar

   Empat Cara Efektif Mengajar      Kanak-Kanak Membaca
  8.1  Kaedah Fonik
  8.2  Kaedah Lihat Dan Sebut
  8.3  Kaedah Pengalaman Bahasa
  8.4  Kaedah Sokongan Konteks
  8.5  Menggunakan keempat-empat kaedah dengan berkesan

   Memperkenalkan Tatabahasa  Dengan Mudah
  9.1  Pengenalan
  9.2  Pendekatan buku ini’
  9.3  Cara untuk memahami penerangan kala dalam topik ini
  9.4  Jadual  kala verb
  9.5  Perbuatan yang kerap berlaku dan keterangan fakta – Simple Present
  9.6  Penggunaan verb + ing untuk perbuatan/aktiviti yang sedang berlaku
sekarang – Present  Progressive
  9.7  Perbuatan yang berlaku pada masa lepas - Simple Past
  9.8  Perbuatan yang sedang berlaku di masa lepas – Past  Progressive
  9.9  Perbuatan yang berlaku di masa hadapan – Future Time
  9.10          Perbuatan yang sedang berlaku di masa hadapan – Future
Progressive
  9.11          Jadual bentuk irregular verb

   Memperkenalkan Matematik peringkat      rendah
  10.1          Pengenalan
  10.2          Sumber Pengajaran Matematik
  10.2.1    Poster
  10.2.2    Kad imbasan
  10.2.3    Lembaran Kerja
  10.2.4    Buku-buku

  10.3          Apakah langkah seterusnya

   Memperkenalkan Sains peringkat rendah
  11.1          Pengenalan
  11.2          Mengajar dengan menggunakan sukatan pelajaran
  11.3          Penggunaan sumber-sumber pengajaran
  11.3.1    Kad imbasan
  11.3.2    Poster
  11.3.3    Buku-buku
  11.3.4    VCD/DVD Pendidikan
  11.3.5    Persian komputer

  11.4          Apakah langkah seterusnya

   Penutup

Jika berminat  sila buat pembayaran ke akaun Maybank Siti Raaodah Sabran
bernombor 108159253453 dan maklumkan saya melaui email atau sms di 019-3090711.

Tq

Yusoff

 Check outnew cars at Yahoo! Autos.

Kirim email ke