Teruskan baca kitab fadha'il amal tapi jangan lupa baca juga kitab-kitab lain
yang banyak dipasaran dan gedung-gedung ilmu sekarang. Kalau kita asyik baca
satu kitab kadang kala ada beberapa perkara yang kita sendiri kurang faham,
tapi kini telah banyak kitab-kitab lama karangan ulama Muktabar seperti imam
ghazali, yusuf qardawi, fathi yakan dan sebagai yang boleh dirujuk.

  Kitab-kitab kuning yang selama ini terperap dipondok-pondok pengajian pun
telah ditranslate ke dalam bahasa yang mudah difahami...insyaAllah berkat
mencari ilmu itu besar ganjarannya.

[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] wrote:
            Jangan baca terjemahan hadisnya sahaja
  Tetapi baca juga huraiannya sekali
  Kerana pengarangnya  Maulana Muhammad Zakariyya ada menjelaskan status hadis
dan tempat ambilannya.

  Juga kesah-kesah yang dikemukakan didalam tu ada yang diambik dari sumber
yang dipertikaikan. Pengarangnya ada menyebutkan sebabnya

  Cuma masalahnya kadang-kadang terjemahan kurang tepat
  kerana kitab itu dikarang dalam bahasa urdhu
  dan penterjemahnya saya percaya bukan orang melayu

  Tidak mengapa hanya sekadar untuk menimbulkan minat dan kesungguhan untuk
beramal, namun kaifiat bagaimana untuk beramal perlu dipelajari daripada guru.
Juga belajarlah hadis-hadis RasuluLLah dari para guru

  Tapi bukan guru yang suka bikin keliru

  Tingkatkan minat saudara untuk belajar
  Semoga Allaah melimpahkan rahmatnya kepada kita semua

  aamiin

[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] wrote:
        saya nak tanya berkenaan kitab fadha'il amal, iaitu kitab yang dirujuk
oleh ramai karkun. ia juga ada hampir disetiap surau dan masjid kat negara
kita. saya dengar banyak yang meragukan dalam kitab tu.

  soalannya, adakah saya boleh merujuk apa-apa yang ada dalam kitab tu sebab
saya ada senaskah kitab fadha'il amal di rumah.

        Biar susah, jangan menyusahkan..

  JUNHAIRI BIN ABD JALIL
  EKSEKUTIF PEMASARAN KAD KREDIT BANK ISLAM &
  PERUNDING TAKAFUL IKHLAS
019-3635331

---------------------------------
  Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it
now.

  Bosan dengan spam? Mel Yahoo! memiliki perlindungan spam yang terbaik
http://my.mail.yahoo.com/

  Lawati Laman Rasmi Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan di
http://dppwp.wordpress.com

Looking for last minute shopping deals?  Find them fast with Yahoo! Search.

Kirim email ke