Assalamualaikum.

Semalam saya beli Scott's Emultion Pestile utk anak saya. Ia produk baru -
yang ada dlm iklan TV tu. First time beli, tak kisahlah sgt dgn harganya yg
mahal (RM10++) sbb dengar citernya ia bagus. Lgpun anak saya mmg hari2 saya
bagi minum sesudu Scott's Emultion pagi dan malam. Saya pun ada mencuba
sebijik pestile ni, rasanya mmg sodap.

Tp yang tak syoknya, bila tengok bahan buatannya. Ia mengandungi gelatin
(bovine). Bila cek keliling kotak dan botol utk cari tanda Halal - TIADA!!!
Sefaham saya, bovine adalah bahan yang diambil dari lembu/kerbau/kambing.
Haiwan ini adalah haiwan yang wajib disembelih kalau kita nak makan. Tak
faham betul dengan badan pemantau Halal kat Malaysia ni. Pembuatnya toksah
nak cakaplah, udah namanya komersial. Jual dulu baru apply halal. Hmmmp...

Saya terus campak benda yang saya baru beli tu ke dlm tong sampah. Ngeri
pulak bila memikirkan makanan yang kita beli tu tak halal.

Kalau tak caya, korang bley cari sendiri benda ni yang banyak di
kedai2/pasaraya. Ada ke tak tanda halal kt produk tu. Ke saya yang silap
mata?

Kirim email ke