Couple Seat
Posted on Tuesday, June 30 @ 02:00:00 PDT by KetamBatu
 Oleh: nknmnknm

"
Agak lama saya tidak masuk panggung wayang. Semalam  anak merenget nak menonton
Transformer yang heboh diayang diseluruh negara. Oleh itu, saya gagahkan juga
ke panggung wayang untuk menepah tiket.

Nak
biarkan anak berseorangan menonton risau juga dalam keadaan sekarang.
Terpaksalah beli dua tiket untuk menemani anak yang masih lagi kurang
arif pasal dunia ni.

Malangnya semua tiket kehabisan, tapi Si penjual tiket menunjukkan ada dua seat
lagi yang kosong tapi ia adalah seat dibarisan akhir (belakang) dan hanya
satu-satunya seat untuk dua orang yang diistilahkan "Couple Seat" dan bertanda
lambang "Love" di paparan komputer.

Mahu tak mahu saya terpaksa membeli seat tersebut oleh kerana tiada pilihan dan
si anak tetap mahu menonton juga hari ini.

Apa yang menjadi tandatanya saya ialah, apakah tujuan diadakan "Couple Seat"
dan letaknya di barisan paling belakang sekali. Tak lain dan tak bukan
saya merasakan ialah untuk menggalakan pasangan kekasih memadu asmara
sambil menonton atau mungkin tidak menonton langsung.

Dalam
keadaan panggung yang gelap dan penonton lain tidak dapat melihat
(sebab semua penonton melihat wayang di hadapan) sudah tentu pelbagai
aksi panas boleh dilakukan oleh"couple" yang membeliseat berkenaan.
Dengan kata lain, rakyat Malaysia boleh melakukan maksiat waima dalam
panggung wayang kerana pihak panggung menyediakan seat yang strategik dan tidak
dapat dilihat oleh orang. MasyaAllah.

Alangkah
malangnya JAIS, JAWI dan lain-lain Jabatan Agama Islam yang berusaha
membenteras maksiat, tapi dalam masa yang sama ada pihak yang
menyediakan kemudahan bagi mereka yang berhajat melakukan maksiat.
Walaupunseat berkenaan agak mahal sedikit dari harga tiket bagi seat biasa,
tapi godaan syaitan tidak menghalang bagi"couple" yang berhajat untuk membayar
lebih.