From: hidayahnet@yahoogroups.com [mailto:hidayah...@yahoogroups.com]on
Behalf Of Eugene Abdul Azim
Sent: Thursday, April 22, 2010 8:17 AM
To: Ikhwanul Muslimun
Subject: Re: Help Palestine [hidayahnet] Re: BBA - RG09... Adakah saya
dikira kejam? - Ajarla ia memancing...

Assalamualaikum semua.

Saya ada pertanyaan sedikit. Diharapkan boleh tolong.

1) Sinki dapur dirumah yang saya sewa sumbat. Sudah diberi tahu kepada
tuan rumah, tapi dia kata bukan masaalah dia. "Kita duduk, kita lah
repair sendiri", katanya Alasan di beri, kalau sinki sumbat tiap tiap
hari macam mana? Takkan dia asyik nak kena repair je.  Padahal,
semenjak kami menduduki rumah ini selama lebih kurang 10 bulan tak
pernah kami complain sumbat. Dalam hal inin siapa yang patut
bertanggungjawab? Oh yes, sewa selalu on time. Tak pernah lambat.
Pasal kalau lambat, salah bank, kerana untuk sewa rumah, saya buat
standing instruction. Tiap tiap bulan automatik masuk.

2) Sinki di bilik air sebelum kami pindah masuk, terkopak daripada
dinding. Kami suruh repair sebelum kami sewa, tuan rumah hanya letak
besi di bawah sinki dan menggunakan gam untuk melekat sinki seramik
yang berat itu. (Pandai,kan?) Sekarang, apa lagi, kopak semula la.
Tuan rumah kata bukan masaalah dia kerana dia sudah me'repair'nya
dulu. Dalam hal ini, siapa pula yang patut bertanggungjawab?

Harap dapat memberi pendapat.

Terima Kasih.

--
Sent from my mobile device

Regards

Eugene Ab Azim
The Weatherman
Bringing You Life's Solutions From The Teachings of Nature
+019-278-5330

Nature Wants To Teach Us. If only we Can Be Taught.

In Prayer We Ask of the Universe, Only In Meditation Do We Hear Its
Reply. And Only In Believing Do We See the MAGIC!

------------------------------------

Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

**Boycott Israel**Support Palestine**

any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or
approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a
daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change
your mail delivery settings or email the moderators at
hidayahnet-ow...@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Jamaah Islah Malaysia          : http://www.jim.org.my

[...]