  Undilah PAS : MENENTANG KEZALIMAN & MENEGAKKAN KEADILAN

saya tak tahu samada Cik Anis masih boleh terima mesej ini, saya hormati
cik Anis sibuk, tetapi izinkan saya memberikan sedikit komen supaya
adil.

Awak kata saya tak dapat jawab samada PAS sebuah Parti yang terbuka
sebab saya BARU masuk PAS, tetapi setelah meneliti media kedua-dua
pihak contohnya di pihak UMNO Utusan Malaysia, Berita Harian dan
majalah Massa dan juga di pihak PAS seperti Harakah, Tamaddun dan
Muslimah saya dapati media PAS lebih telus walaupun ada salah dan
silap biasalah. Media UMNO, tak payah elaborate panjang-panjang
sebab kita masing-masing sibuk.

Bagi saya PAS hanya sebuah Parti, yang penting apa yang diperjuangkan iaitu
Islam, kalau ABIM buat yang elok kita sokong, kalau JIM buat yang elok kita
tolong, kalau Jemaah Tabligh nak datang masjid kita silakan.

Tentang janji undi PAS masuk syurga saya tak pernah dengar Tok Guru Nik
Aziz kata siapa sokong PAS masuk syurga, begitu juga Adun-Adun PAS yang
baru menang dan saya telah lama ikuti ceramah mereka seperti Ustaz Ismail
Kamus, Tuan Ibrahim Tuan Man(bekas Pensyarah ITM), Ustaz Taib Azamuddin
(Bekas Imam Masjid Negara, orang Baling dekat sahaja) dan Dr. Harun Din
tak ada pun mereka kata undi PAS masuk syurga.

Masuk PAS mungkin baru sokong UMNO dulu lama juga, sebab anak orang kuat
UMNO dulu, tapi tengok perkembangan dah lama, cuma tunggu masa sahaja,
sekarang keputusan sudah dibuat.

Setakat itu sahaja, ada masa jumpa lagi ...