    Saya ingin meminta saudara Sani Norku supaya memberikan maklumat
berkenaan dengan STATUS hadith2 di bawah ini, samada SAHIH, HASSAN
ataupun DAEEF?.

Ini kerana dalam isu berkenaan dengan SERBAN ini terdapat banyak
HADEETH2 yang PALSU dan DAEEF yang menjadi pegangan BANYAK ORANG.

Oleh kerana saudara telah pun menjadikan SERBAN sebagai HUJJAH ertinya
hadeeth2 di bawah juga menjadi HUJJAH.  Maka, haruslah hadeeth di bawah
bertaraf SAHIH ataupun HASSAN.

Ad-Dailami tidak dikira sebagai SUNNAN SITTAH.  Ertinya banyak hadeeth
riwayat beliau TIDAK SAHIH ataupun HASSAN.  Malahan ada hadeeth2 beliau
yang GHAREEB, DAEEF dan MAUDHU.

Hadeeth ini juga bunyinya GANJIL dan memerlukan CONFIRMATION berkenaan
dengan
status hadeeth ini.

Abu Naim walaupun seorang yang bertaraf AL HAFEEZ dan dikira sebagai
SANAD BUKHARI, tetapi hadeeth2 beliau bukan semuanya SAHIH.

Hujjah saudara berkenaan dengan SERBAN sebagai FAKTOR KEMENANGAN PAS
adalah sangat tidak kuat kerana:

1) Terdapat banyak kawasan di mana wakil2 PAS menang tetapi mereka ini
TIDAK MEMAKAI SERBAN.

2) Pimpinan PAS tidak pernah menjadikan SERBAN sebagai WAJIB.  Malahan
tidak ada NAs yang menjadikannya wajib.

3) Di setangah2 tempat, memakai KOPIAH pun tidak HIKMAH sekiranya kita
bertanding kerana ianya akan menakutkan pengundi CINA dan INDIA.

4) Oleh kerana hukumnya tidak wajib maka JANGANLAH kita memberatkan
hukumnya dan kepentingannya.