Assalamualaikum tuan,

Macammana kerajaan nak bagi bantuan kepada sekolah2
private agama, duit dah habis buat beli jet yang
harganya US40 juta (belum kira lagi Litar F1, Istana
PM, KLCC, Taman hollywood, dsbnya).

Harga sebanyak itu boleh bina 20 Sekolah Islam Pintar
yang boleh menampung 10000 anak2 Islam. Tapi US40 juta
dihabiskan untuk keselesaan beberapa pemimpin negara
yang gila-kuasa-tamak-haloba-suka-bermewah.  Wahai
pemimpin2 yang lupa daratan, apakah saraf otak kamu
sudah putus sana sini sehingga tindakan kamu
kebelakangan ini macam orang tak siuman saja? Insaflah,
satu hari nanti semua manusia akan hancur lebur ditelan
cacing tanah.  Tindakan kamu menghabis duit rakyat
untuk bermewah telah mengenepikan hak rakyat miskin
untuk bersama menikmati kesenangan dari hasil kekayaan
negara.

Kau melawatlah sekolah2 seperti dibawah ni (tapi
jangan pula kau melawat kemudian tutup...kalau kamu
tutup, semoga Allah balas kamu on the spot). Kau
tengoklah betapa daifnya, misalan, bilik air yang
digunakan oleh anak2 orang Islam ini (tak cukup wang
nak gaji pencuci). Mereka ini walaupun mungkin
kebanyakannya tak pangkah kamu, tapi mereka adalah
rakyat sah-sohih-bayarcukai-ICbiru punya orang!!! Apa
salah kamu salurkan balik cukai yang mereka bayar tu.
Sekolah hindu cina sakai dayak dll pun kamu bantu, ini
sekolah orang islam yang tak setuju dengan sekolah
sekular kamu tu kamu tak bantu? Celaka kau pemimpin
zalim. Kau membuatkan darah aku mendidih !!!

"Oh Tuhanku, Allah yang maha besar, sakit hatiku
diperlakukan oleh pemimpin2 zalim ini. Mereka ingat
mereka berkuasa penuh keatas kami. Mereka sedut
kekayaan negara untuk kesenangan diri dan anak isteri
mereka. Rakyat miskin membanting tulang untuk
menghantar anak2 kesekolah Islam pilihan mereka kerana
tak yakin dengan sekolah sekular. Sesungguhnya,
Engkaulah yang maha berkuasa atas kami dan atas mereka.
Kalau mereka insaf, Kau ampunilah mereka. Sekiranya
mereka masih berkepala batu, urusan mereka adalah dalam
gengamanmu. Ampunkan lah ketelanjuran kami. Amin, ya
Rabbi 'Alamin."