Assalamu'alaikum,

Terpanggil untuk saya menyelit,

1.    Pak Engku dan "Mencelah Banyak" telah lari tajuk. Sepatutnya kita
sekurang-kurangnya simpati kepada saudara seIslam yang hilang kereta
tu..

2.    Kenapa ungkit ungkapan "budak tabligh" berulang kali. Kenapa tak
sebut budak Islam tu... atu budak yang tak cukup Islam tu..

3.    Dari peribahasa Melayu memang ada menyatakan "sebab kerbau seekor
semuanya terpalit" tetapi tidak betul untuk semua keadaan. Oleh itu
setiap fenomena mesti dilihat secara "total" dan analitikal secara semua
sudut. Tidaklah wajar kerana nafsu amarah (dimangkin oleh syaitan) kes
yang melibatkan "Budak Islam" ini sudah boleh dibuat "conclusion" atau
"generalization". Oleh itu jangan meluahkan perasaan tanpa penulisan
yang objektif....Jangan cakap ikut kepala lutut.

4.    Walau pun saya tidak meyebelahi mana-mana pihak dalam hal ini,
semua Jemaah Islam saya sokong dan dilihat dari sudut positif, dan
barulah  boleh kita berhikmah untuk membantu bersama.

Sebab itulah Mahathir ada berkata:

" Tak semestinya orang yang sembahyang tu lebih baik
dari orang yg tak sembahyang...."

(Maaf, ini bukan saya yg kata, Mahathir yang kata)

Mungkin budak Tabligh yg sama jugak ada repair pintu
mahligai PutraJaya dia yg dah reput, dan mengalami
masalah yg sama macam Pemuda Cawangan. Cari nahas aje
budak Tabligh ni.......... nanti dek kerana nak repair
pintu, ramai pulak ES BEE yg menjenguk kau

Walau bagaimana pun, saya berpendapat, tak semua budak
Tabligh macam tu. Mungkin yang sorang tu, bekas Mat
Gian agaknya, tarbiah dia tak betul...........

Wassalam

Engku Hamid

=== message truncated ===