Kalau orang macam rozi muda, tiger, dll yang buat komen
macam ni, oklah juga pasal dia orang menyumbang benda2
bernas kepada hnet. Tapi sepanjang ingatan, tak pernah
nampak benda bernas yang sdra kita ni telah sumbangkan.

Dalam boring2 hnet pun dah berfail2 benda2 yang telah dapat
di cetak dan kumpulkan dibawah pelbagai tajuk seperti:
dialog Islam/Kristian, penyelewengan GAH, tips kesihatan,
petua2, soal-jawab agama, bahas wahabi/sufi/tarikat,
berita semasa, politik balas-dendam, kezaliman pemimpin2,
mahkamah senget sebelah, resepi masakan, tips hubungan
suami-isteri, pendidikan, Islam dan sains, other very
important links, tips keselamatan dari jenayah, minta
tolong, berita antarabangsa, dlllll. Heran juga, macammana
sdra ni lebih nampak yang busuk2 aje. Pandai2lah tapis.

Kebelakangan ini, ada timbul pendapat2 yang tidak selari
dengan majoriti penghuni hnet.  Tak nampak pula pihak
penganjur potong nama mereka. Mungkinkah mereka2 ini
dihantar sebagai counterbalance seperti yang diumumkan
oleh amnu/bn baru2 ini.  Ini pun bagus juga; asalkan
jangan super teruk bahasa debat tu udahlah.

Jadinya pendapat saya, terpulanglah pada masing2, dari
sudut mana nak tengok hnet ni. Kalau pandai kutip yang
wangi2, wangilah yang akan dijumpai. Kalau asyik dok hidu
yang busuk, busuklah jadinya.

Adalah terlebih boring kalau pandai "komplen boring" tapi
sumbangan yang tak boring, tak pernah muncul2 darinya.

Harap maaf.

Sekian