Sedutan:
>Perdana Menteri berkata, pelaksanaan hukuman bunuh terhadap mereka yang
>murtad juga hanya akan mematahkan semangat orang bukan Islam untuk memeluk
>Islam.

Teringat pula akan pendapat St. Paul agar mudah masyarakat pagan Eropah
(sebelum Kristian) menerima ajaran Nabi Isa, maka St. Paul memikirkan lebih
baik dihapuskan sahaja amalan berkhatan dan menghapuskan memakan daging
babi. Ini kerana masyarakat Pagan Eropah memang tidak berkhatan dan pemakan
daging babi.

Maka, St. Paul telah mengubah ajaran Nabi Isa a.s. demi untuk memudahkan
masyarakat Eropah menerima ajaran St. Paul itu. Dengan itu,
berbondong-bondonglah masyarakat Pagan Eropah tertarik dengan ajaran St.
Paul (bukan ajaran Nabi Isa alaihissalam!!).

Komen 2: Nanti kerana tak mahu laksanakan hukum hudud untuk murtad,'yang
dikendong keciciran, yang dikejar tak dapat'. Yang dah Islam murtad dan yang
bukan Islam tetap juga tak berminat dengan Islam. Ini juga satu kes teruk.

Wassalam.

Nota: Mesej ini hanya kiasan sahaja tentang perbuatan seorang manusia di
zaman dahulu yang mengubahsuai ajaran agamanya demi menarik perhatian
bukan-penganutnya. Tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang
telah meninggal.

http://profiles.msn.com.