Assalamualaikum Wrth Wbth.

Saya tertarik dengan semua cerita saudara. Saya pernah menjaga 2 orang anak
gadis seorang ustaz Parit Panjang yang kena tahan Isa. Pertuduhan yang
dikenakan terhadap beliau rasanya lebih berat dari saudara. Anak-anak beliau
sekarang ni mungkin dah berumah tangga.

Perangai saya suka menolong tapi tak nak ambil tahu kalau orang yang saya
tolong tu dah bahagia.

Saya sembahyang hajat dua malam 12 rakaat setiap malam. Saya bagi tahu
anak-anak tadi ayah anak2 akan keluar dalam 2/3 hari lagi. Takhdir Allah
hari Isnin dan selasa saya buat, maka hari Rabu ayah anak-anak tadi dah
keluar. Saya rasa sungguh gembira maka saya ke rumah uStaz berkenaan. Beliau
menceritakan pertuduhan yang dikenakan tapi ia menjadi syarat untuk
dirahasiakan. Maka tak naklah saya ceritakan di sini atau di mana2
sekalipun.

Kemudian saya tanya Ustaz berkenaan apakah siksaan yang beliau terima.
Beliau bagi tahu 60 hari pertama adalah  brain wash lepas tu ISA maknanya
(Ikut Suka Aku) boleh buat apa saja usrah ke, ceramah ke dll.

Ada lagi empat orang yang saya ketemui yang kena tahanan ISA semuanya yang
kes berat-berat jika nak dibandingkan dengan kes saudara, tapi tak adalah
anak2 isteri yang diperkosa oleh polis.

Tidak bermakna saya setuju dengan tahanan tanpa bicara, cuma peristiwa yang
saudara lalui ni lebih dahsyat jika nak dibandingkan dengan orang lain. Saya
ni minta jauh siang malam dari kena tahan, jangan kata kena tahan dalam
lokap, dalam lift pun tak nak.

ISA ni saya tak berani komen, mungkin Ilmu saya tidak cukup.  Saya serahkan
pada Allah, cuma saya hanya mampu nasihatkan kepada yang terinaya anggaplah
itu ujian daripada Allah untuk mengangkat darjat kita kehadratNya. Kepada
yang berwajib setiap aduan telitikanlah agar apa yang kita buat menjadi
kebajikan.

Saya doakan agar kita semua umat manusia agar sentiasa di dalam rahmat Ilahi
Amin...

Wassalam