Note: forwarded message attached.

Assalamualaikum wrt

Baca warkah dari seorang bukan Islam kepada MACMA setelah membaca Al-Quran
di hotel:

I was in Grand Continental Hotel, Johor Bahru ..... and in the room there
was a copy of the Holy Quran and out of interest I read a few pages and
found it to be very informative. The next morning when I checked out, I
asked the receptionist if I could get a complimentary copy of the book but
was much surprised to hear that it is only for their hotel guest and I can't
have a copy .....

pendekkan cerita, beliau berusaha dan akhirnya dapat menghubungi pihak
MACMA.

Sahabat sekelian. Alangkah sedihnya kita. Oleh kerana masalah kewangan,
pihak kami hanya dapat mencetak 30,000 untuk seluruh Malaysia .... itu pun
setelah 2 tahun bertungkus lumus (berlaku dalam tahun 1998). Malahan banyak
lagi Hotel yang inginkan Quran ini.

Teringat masa pameran di UTM baru-baru ini. Seorang cina membelek-belek
Al-Quran. Bila dia tanya berapa ringgit - RM35.00. Diapun letakkannya balik.
Seorang rakan membisikkan pada saya ..... "berikannya ... biar saya bayar".
Masya Allah, bila saya kata - you can have it .... beliau menjerit gembira
"REALLY !!!". Hampir menitis air mata ini. Beliau seorang Kristian. Saya
juga teringat bagaimana Hj Ayob yang belajar Quran semasa beliau masih
seorang paderi. Tujuan utama untuk mengkristiankan orang Islam. Akhirnya
beliau memeluk Islam dan menjadi seorang da'i yang berkesan.

Kami di Johor ni agak tertekan. Hari sabtu ini dijadualkan Fun Raising
Dinner. 87 table telah ditempah. Banyak lagi tiket yang tak terjual. Harga
semeja ialah RM1,000.00. Kalau lah ada di kalangan netters yang kenal orang
yang banyak duit .... harap beritahu saya di talian 012-727-2224. Target
saya ialah untuk menjual sekurang-kurangnya 40 table dalam dua tiga hari
ini....Insya Allah. Atau saudara sendiri tolong kempenkan. Semoga Allah
menerima amalan kita walaupun sedikit

Hisham

///// JIM-IT: Peneraju Dakwah Digital http://www.jim.org.my

Nota: Kandungan mel ini tidak menggambarkan pendirian rasmi Pertubuhan
Jamaah Islah Malaysia (JIM) melainkan yang dinyatakan sedemikian

Langganan : Hantar E-mail kosong ke
            [EMAIL PROTECTED]
Unsub     : Hantar E-mail kosong ke
            [EMAIL PROTECTED]

Untuk urusan pengiklanan, sila hubungi: Aris Sipan "[EMAIL PROTECTED]".