Wa’alaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh,

Mungkin jugak hj mahadey selalu mengaji kat mahligainya di Putrajaya tiap2 hari sebelum tidurWallahu’alam.walaupun dalam Bahasa Malaysia (dia cakapbukan aku!!) atau tiap2 kali selepas solat..beliau berdoa kepada Allah swt utk memberikan balasan kepada pemimpin2 PAS kerana memfitnahnya (dlm satu article umno)…..Wallau’alam.

Susah aku nak katakan bahawa beliau adalah model pemimpin Islam yg ideal kerana beliau selalu terang2 menghina & mempersendakan saudara Islamnya dari PAS & KEADILAN. Kalau tindakannya dipersetujui & diredhoi oleh saudara….itu hak saudara.

Saya akui bahawa saya tiada mempunyai sifat kesabaran seperti Tok Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi.

Tapiapa yg saya katakan adalah apa yg berlaku ( fakta ) & bukan rekaan. Saya tak mahu hanya berdiam diri kalau pemimpin saya melakukan kemungkaran…..ini tanggungjawab saya sebagai seorang Muslim. Mungkin saya tak berpeluang utk berjumpa dgn hj mahadey seperti saudarasiapalah saya ni! Tapi mengikut kebiasaannya….apabila ditegur oleh pemimpin PAS…beliau tak akan mendengarnyasebaliknya menuduh PAS cuba memecah-belahkan umat Islam atau cuba memfitnahnya!!  Dan ini akan disokong (tanpa malu & perasaan takut kepada Allah swt) oleh menteri2nya yg mengaku Islam & jugak mereka2 yg bergelarulamak’. Sampaikan dalam Hizbi Net ni pun ada individu2 tertentu yg selalu menjadi ‘Personal Assistant’ kepada beliau.

Saya takut kepada Allah swt & tahu bahawa satu hari nanti saya jugak akan kembali kepadaNya. …Malangnya terdapat pemimpin2 yg bertindak seolah2 mereka tidak takutkan Allah swt.  Pada mereka Islam hanyalah solat & puasa. Bukannya A WAY OF LIFE!.... Itupun mungkin ada yg tinggal solat & puasa. Ada yg tak tutup aurat. Dan ada pulak yg makan rasuah…..minum arak dll……. Wallahu’alam.

Pada mereka jugakNegara Islam jugak hanyalah……ada masjid2 besar….bank Islam….insuran Islam…..pusat Islam….universiti Islam……TAPI kemungkaran masih dibiarkan berlaku sewenang2nya. …..Masih lagi membenarkan pertandingan ratu cantik disertai oleh org Islam……mempunyai pusat2 judi……..membenarkan riba’……….menindas rakyat spt kes royalty minyak Petronas di Terengganucuba fikir, siapa yg susah? Org melayu, Islam atau org kaffir?

Saya tak mempunyai masalah kalau saudara ingin memberhentikan perbincangan ini. Since u put it that way…I REST MY CASE!!!!

Sabda Nabi Muhammad saw yg bermaksud .....”jika kamu melihat kemungkaran hendaklah cegah dgn tangan(kuasa) dan jika tak mampu dengan percakapan dan jika tak mampu .....sekadar dlm hati.......melambangkan selemah-lemah iman.”

Wassalam.

Sokonglah mereka2 yg memperjuangkan pemerintahan Islam!!!  ….& BUKANNYA hanya mengejar title ‘Negara Islam’ saje!!!