A Dilluns 19 Juny 2006 18:18, "Pere Castells" va escriure:
> Em sap greu, molt, pels amics de ERC ... però aquest cop s'ha de dir que
> s'han equivocat (crec que ho va reconèixer ahir nit en Carod) i no passa
> res. Som humans .... per molt que es digui la gent no es tonta, ni ara ni
> abans .... deixant apart els que no van anar a votar (no sabem el vot) ...
> hi van haver molts que ho vam fer i això era senyal que volíem que s'ens
> escoltés ... per tant la diferencia de vots entre el si i el no es
> important .. res a dir .... no ha estat un 51 contra un 49 ... es molt
> diferents ... no hi ha tanta gent equivocada, s'ha de reconèixer ... un
> [...]

De tant que defenso la opció d'ERC, hom pot pensar que hi tinc alguna relació.
La veritat és que no la hi tinc. De moment ;-) .

En tot cas, crec que ERC ha fet el que havia de fer. I crec que les bases els
han donat, per sort, el toc d'atenció necessari en el moment oportú.

Estic d'acord amb tu que l'opció inicial del vot NUL polític o simplement un
SÍ Crític haguessin estat eines molt més productives per a ERC com a partit.
Però no sé si era el que necessitava el país. Crec que no. Crec que el país
necessitava una força política que digués que aquest estatut retallat té
molts forats. Crec que era necessari dir ben alt que aquests forats eren
determinants.

Algú ho havia de dir. Però ningú ho volia dir. És com aquell silenci que hi ha
quan entres a un bar amb un grup d'amics i te n'adones que ni la música ni el
lloc és ja el que recordàveu que era. Ningú diu res no sigui cas que els
altres el prenguin per "tiquis miquis".

Però algú ha de dir que el bar és una merda. Perquè existeix la possibilitat
que els altres s'afegeixin a la crítica (això en aquest cas no ha passat), i
també perquè, encara que els altres siguin raticents en abandonar la seva
idea idílica del lloc, és necessari que el primer digui el que creu. De
manera que quan el xumba-xumba s'intensifiqui, els partidaris de canviar de
lloc facin el seu pas.

Jo crec que a ERC, electoralment, potser i hagués anat millor no apareixent
com el xafa-guitarres de la jornada. Però també crec que era necessari que
algú fes de pal de paller dels que diem que aquest estatut serà una condemna
més que no pas una salvació.

Perquè d'aquí a uns anys el Zapatero megaguais ja no hi serà, però l'estatut
es quedarà.

Eduard