Noi, només desitjar-te ànims. A la meva màquina córren un total de 18 fòrums
i m'he mogut una mica per aquest món, no crec que hi hagi cap llibre ni
tampoc que sigui possible preveure el que pot passar - depèn una mica de la
gent que s'hi fiqui i de les reaccions d'altri.

En principi però, el moderador té un paper dur, perquè de tots els
participants és qui sovint s'ha de mossegar més la llengua, ja que posicions
personals poden ser incompatibles amb la seva funció, si no és que hi
participes per doble, com a moderador i amb un compte d'usuari normal,
encara que això podria ser també qüestionable.
El millor és donar un tomb per altres fòrums, agafar fils "calents"
(clausurats o aturats), veure com s'ho han fet... millor aprendre dels
errors dels altres.
De tota manera crec que és una gestió molt depenent de la persona que ho
porti, encara que pel que veig els moderadors "intervencionistes" normalment
ténen molts més conflictes que els que només hi intervenen quan cal de debò,
i a més tot depèn de les eines de que disposis, com possibilitat de tancar
fils, bloquejar usuaris, desplaçar missatges, esborrar-ne o modificar-ne i
de les susceptibilitats de la clientela. En qualsevol cas és una escola de
psicologia magnífica.

Sort i il·luminació,

Pere