No seré jo qui parli malament pel que fa als països escandinaus (es el meu
somni poder anar-hi algun dia).

Però que vols que et digui, de vacances 10-15 dies i al estiu encara, però a
la resta del any s'han de morir de fàstic. Potser perquè estic acostumat a
viure al Mediterrani, on l'hivern dura poc i la temperatura es ... mes o
menys ideal. En definitiva ... hi ha vida.

Nosaltres som com els bacteris, la majoria creixen de conya entre els 18 i
30 graus, tot i que hi han resistents a temperatures "extremes" però son una
minoria. Es per això que la gran majoria de població mundial viu en aquests
llocs.

Per mi, el millor lloc per anar a viure es a New Zeland ..... no queda res
mes lluny que aquí (son les antípodes) i te el mateix clima. Si em toca la
loto cap allà m'en vaig.

Un dia algú va dir: Saps perquè en aquest país no es llegeix tant com al
nord d'Europa, no es que no ens agradi però ... es que aquí fa sol i la gent
surt al carrer.

Ja m'imagino llargs mesos foscos i freds .... quin avorriment. No m'estranya
lo de la sauna ... es per agafar calor i potser per distreures, però cada
dia? ha de ser monotono, no?. Aquí ens fotem una dutxa, ens canviem de roba
i a fer un passeig i prendre un cafetó a una terrassa, conversant amb els
amics/parella o simplement observant ......... Això es vida. Quant fot calor
o fred (que també en fa) no hi ha ni una anima al carrer.

P.D.: Perquè hi ha mes gent a la vora del mar que al centre de la península?
casualitat?. Diferencies entre Terol i Soria, amb Barcelona o Màlaga? per
posar un exemple.