:-))

Bona pensada Lluís.

Musica sempre hi ha hagut però no tothom podia tenir accés? quant comencen haver
ràdios?
qui tenia tocadiscs? i per tant, qui podia comprar un disc? A casa, almenys quant era
petit, el que recordo era que els meus pares tenien una "gramola" que encara conservo.
una dotzena de discs de pedra que algú li va donar (sarsueles i operes). No hi havia
cultura de musica, s'escoltava la radio com ara es veu la tele i evidentment, donat
l'època de postguerra, pues els cantants eren ...Antonio Machin, Luis Mariano, Sara
Montiel, Juanito Valderrama, etc. ......  Manolo Escobar i Aurora Bautista van ser uns
"revolucionaris".

La llista que estem fen surt de la trencadissa generacional dels 60-70 (nascuts als
50).
El turisme, les primeres ràdios amb ona curta potent, les manifestacions, etc. I sobre
tot
del invent del disc de vinil i els primers "singles". Llavors es comercialitza aquells
tocadiscs "mono" (l'estèreo era un luxe i l'hi-fi per quatre gats amb calés).

Fem aquelles festes particulars on cadascú portava els seus discs de 45 i concursàvem a
veure qui tenia els mes rar (fotia soroll, pos era bo, ..... era en anglès no enteniem
res, i que? ..... sonava be i era trencador, pos eso ......). Recordeu la censura de
l'Angie dels Rollins, vull dir la portada. Jo la tinc i me la van portar expressament
d'Andorra. Pos no xulejava jo prou amb el meu disc i vist amb la perspectiva del temps
quasi em fot vergonya explicar-ho.

Es per això, suposo, que els noms dels grups o cantants son quasi tots de la mateixa
època
(mes o menys). Potser la generació nascuda als 50 som els primers que vàrem tenir
l'oportunitat de poder comprar musica amb les nostres hores extres. Sense que ens
imposéssim criteris. Ara es molt fàcil (ja em perdonareu) que escollim (no mes es un
exemple) Pink Floyd i el Dark Side of de Moon, però va ser una revolució (com ho va ser
l'Elvis, els Beatles i tots els de la època). Aquesta gent no sortia a Radio Nacional
de
España i la SER .... si no era per criticar-los. Ni 40 principals, ni FM, ni conyes
marineres. Si quasi la única musica la escoltaves a la nit en el programa "España para
los
españoles" (la resta del dia estaves o treballant o a l'escola. I eren discos dedicats
lògicament censurats en el gust.

Recordo el Smoke on the water del Deep Purple, quina canya i fent-me el xulo, aprenent
tocar els acords amb la guitarra (no he sabut tocar res mes, però això ho bordava i si
podia fotre mes soroll millor).

P.D.: Un altre dia hem de veure qui es el que te mes "experiència" de la llista ...
s'ha
entès? Perquè joves ho som tots, no? Be, com deia Orwell, uns mes que d'altres.

Apa, ho deixo. Ja continuareu vosaltres amb mes ......... "àlbums".