Generalment m'explico fatal... a veure si amb una mica de sort, pots
entendre el que t'intentaré explicar.

Es que es un arxiu de música... pero diguem-ne que una mica "diferent".

Un arxiu WAV o MP3, és un sampleixat de tot l'espectre sonor, es a dir, la
digitalitzacio i conversio en bits del so audible d'una grabació d'una
conversa o d'una musica.

Un midi en canvi, seria com una partitura, on nomes hi ha un conjunt de
notes i l'ordinador es el que les tradueix a musica. És a dir, que és
l'ordinador qui toca per si mateix l'orgue, la guitarra, el timbal... que fa
tota una orquestra vaja... només li falta "cantar".

La diferencia entre ambes, es que mentre la primera ocupa molts de bits al
ser un "sampleixat", els midis ocupen nomes uns pocs bits, perque en vers de
ser sampleixats són "ordres" per a que el sintetitzador intern de la tarja
de so faci una sèrie de sons interpretant una determinada composició
musical.

Per a dir-ho d'una manera un xic "vulgar"; el Wav o el MP3, serien aixi la
musica tal qual, i el MIDI, vindria a ser una recreacio com la que podries
sentir en un orginillo
CASIO que toca algun volat damunt d'un envolat en la festa major.