On Mon, 19 Jul 2004 22:55:50 +0200, Esteve Valentí wrote:
> Novell també tenia el Netware que valía més 300000 peles
> de les de llavores.  I amb això no vull dir res.

Vaig estar parlant amb el cap de grans comptes de Novell/SuSE Espanya
a unes jornades de programari lliure.  Va reconèixer que per aquí van
fracassar i han canviat totalment la política i són dels que més
juguen en programari lliure.  Aquest any van triplicar les
espectatives i estan molt contents.  Tenen pensat anar alliberant tot
el programari de Novell, fins i tot el NDS.  Ja han alliberat alguns
programes, ara no recordo el nom del que van anunciar a les
jornades... un de còpies sincronitzades en xarxa constantment.

> Però tot això del programari lliure no ho veig gens clar... pot ser
> l'unic que en treu profit és aquest l'Stallman o com es digui que
> li van pagant viatges i conferències.  ?!?!?!?

Es diu Stallman, sí.

Està fotut i li costa molt viatjar.  Va amb un matalas inflable perquè
gairebé no troba llits que li vagin bé.  Ho fa perquè ell explica les
coses com ningú, i ho sap.

Sobre qui hi guanya... doncs jo i milions de professionals més, sense
comptar a grans empreses que he citat a altres missatges.

El que és més, si no fos pel programari lliure no em dedicaria a la
informàtica.  El meu és programari de gestió a mida, però no hi ha
empresa petita (ni mitjana) que pugui amb el que representa reinventar
la roda un i altre pic.  Per això el programari de gestió privatiu
està en mans de cada pic menys gent: SP Editores, ERPs (SAP, Navision
--comprada per Microsoft) i els que han pogut trobar un sector
vertical (hotels, gestiories) ... que tremolen perquè els ERP estan
treguent mòduls que els fan la competència.  Ells no poden seguir el
ritme d'una Microsoft que faci un programa d'hotels (i l'està fent).
Només ho poden fer si entre la resta compartim codi i és lliure per
poder-ho fer i que ningú s'en faci l'amo (les 4 llibertats del
programari lliure).

Les coses estan així: o dedicar-se a vendre llicències de Navision i
SP Editores o programari lliure.  Del primer el peix està venut, del
segon hi ha molt per fer.  D'això visc.

> I això no vol dir que m'agradi MS... no m'agrada gens... però
> s'ha de reconeixer que ara és molt més amigable fer anar un
> ordinador....

"S'ha de reconèixer" després d'haver-lo provat amb una distribució de
les darreres (els 24 darrers mesos tot ha canviat molt) i invertint
almenys un 10% del que has invertit en aprendre a fer anar programari
privatiu.... o perquè parles d'oïda?  Fa poques hores que deies que
mai n'has vist cap.

Hi ha dues classes d'opinions sobre la usabilitat del programari
lliure: els que l'han fet anar (amb aquest 10% de temps) i els que no.
 Als primers els sembla fàcil.

Ho dic als alumnes dals cursets d'escriptoris en GNU/Linux, que n'he
fet un parell, en acabar: "després de tot el que heu vist i tocat,
encara seguireu llegint a revistes i sentint a dir a amics, coneguts i
saludats que això del GNU/Linux no és gens amigable".  Tots puntuen el
curs entre 4 i 5 de 5 punts possibles --sempre n'hi ha un que 3 :))

> Que sense MS també s'hauria evolucionat? I més i millor?
> Suposo que sí... però és el que hi ha.
>
> A veure si d'aquí uns anys hi ha prou quota de mercar per a
> linux i tot això i li planten cara de veritat.
> Jo vull começar a apendre una mica d'aquest s.o. i de tot aquest
> software alternatiu a windows.

No és alternatiu.  Dir que és alternatiu significa que la llibertat és
una alternativa a l'esclavitut :)

--
Benjamí
http://bitassa.com