On Sat, Dec 18, 2004 at 06:29:17PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
> El Dissabte 18 Desembre 2004 15:49, [EMAIL PROTECTED] va escriure:

> I si no t'agrada el widget set del Window Maker?

Suposo que aixo no es una decisio que es prengui individualment,
hi hauria d'haver una opinio majoritaria a favor d'un o altre
sistema, discutir-ho a nivell tecnic. Ja m'entens. Clar que sempre
hi haura algu que no li agradara, doncs aquest fara servir una
alernativa, mentre la majoria seguira l'estandard.

> Quines aplicacions pots usar només a un lloc?  Molt poques.

Aixo ho contesto al final.

> La diversitat està bé _sempre_ i només es dona a llocs lliures.  No seria més
> pràctic que tots parlessim un idioma?   Sí passés, en 10 anys ja n'hi hauria
> varis milers derivats de l'únic inicial.  Bastaria l'adaptació de l'idioma
> als gustos de cada col·lectiu.  Amb el programari lliure tot es pot modificar
> i adaptar, també.  En un parell d'anys, acabaria divers un altre pic.

Un idioma es diferent per motius sentimentals. En canvi pensa
pensa en les mesures per exemple. Abans cada ciutat o poble tenia
les seves propies unitats. No veig que la diversitat beneficii a
ningu en aquests casos, quan hi han diversos sistemes que
serveixen pel mateix i cap d'ells te avantatges sobre els altres.
Es molt mes practic utilitzar-ne un i prou.

> La
> única manera de mantenir l'uniformitat és no deixant que es modifiqui, això
> és tancant, o aconseguint que la gent no en sabi.

Hi ha molts estandards que son acceptats universalment i no per la
força. ISO-*, ANSI-*, etc. I altres que son de facto, la força del
costum: una boto amb una X per tancar una finestra. Ningu t'obliga
a posar-la, podries posar un cercle.

> Cap problema, al KDE de tant en tant uso Totem.
>
> No uso gaire Gnome, no se quins programes més KDE no hi van --excepte el cas
> del Kopete que deia dalt.

D'anar si que van. Jo no uso Gnome ni KDE, pero tinc l'Scribus que
va amb Qt i prou. Es l'unic programa que tinc que utilitza Qt.

D'entrada el "look" ja es diferent, els colors, les icones, els
diàlegs d'obrir fitxer. No nomes es per estetica, com que tot es
diferent tardes molt mes a situar-te. Per exemple, els botons
"Acceptar" i "Cancel.lar" estan intercanviats de lloc, o sigui que
es bastant facil equivocar-te si no t'hi fixes.

Les lletres dels menus son massa grans, per canviar-les haure de
configurar un altre cop i en un altre lloc la mida de la lletra.
Els tipus de lletra que tinc instal.lats via fontconfig no els
reconeix. El copiar i enganxar no funciona, exepte dins del mateix
programa. Quan minimitzo la finestra no surt el titol o sigui que
no es pot identificar.

De funcionar funciona, he fet un parell de portades[1] que no
estan malament del tot, pero te molts inconvenients (els que he
dit).

Aixo, es un exemple concret. Altres cops he provat
d'instal.lar algun programa de Gnome o KDE i et trobes amb
els mateixos problemes pero amplificats per mil.

[1] http://www.angelfire.com/un/honky-tonk/beatles.pdf

--
hrnzt