El Diumenge 19 Desembre 2004 13:22, [EMAIL PROTECTED] va escriure:

> Suposo que aixo no es una decisio que es prengui individualment,
> hi hauria d'haver una opinio majoritaria a favor d'un o altre
> sistema, discutir-ho a nivell tecnic. Ja m'entens. Clar que sempre
> hi haura algu que no li agradara, doncs aquest fara servir una
> alernativa, mentre la majoria seguira l'estandard.

Sigui quina sigui la decisió que prengui el teu projecte (no individual) si ja
estan integrades al nucli o al X-Window (el que suggeries (*)), serà molt més
complicat perquè caldrà convèncer a molta més gent.

(*) Per integrar X-Window dins el Kernel seria ideal per fer Linux tant
inestable com Windows.

Si els widgets formen part del projecte, és l'estil del projecte qui els
determina.  Si n'hi ha uns quants caperruts, fork (projecte nou derivat) i
tal dia farà un any.  Fer un fork del X-Window o del Kernel és molt més
complicat encara.

El poder ha d'estar molt repartit i ser el més proper possible a cada
projecte.

> Un idioma es diferent per motius sentimentals.

Un projecte de programari lliure també.  Aquí moltes coses no es fan per
estudis de mercat, sinó pel plaer de fer-les, per compartir i exposar el
coneixement.  Per fer eines que ajudin a crear-lo --coneixement i cultura.

> En canvi pensa
> pensa en les mesures per exemple. Abans cada ciutat o poble tenia
> les seves propies unitats. No veig que la diversitat beneficii a
> ningu en aquests casos

Són coses diferents.  Aquí es tracta de mesurar amb un regle plegable de
fusta, enrotllable, de sastre, ultrasons o amb un làser, tots amb mecanismes
i colors diversos.  Cadascú que usi el que vulgui i quantes més formes
millor.

> , quan hi han diversos sistemes que
> serveixen pel mateix i cap d'ells te avantatges sobre els altres.
> Es molt mes practic utilitzar-ne un i prou.

En programari lliure, si un projecte no té _cap_ avantatge sobre els altres,
acaba desapareixent.  Els desenvolupadors acaben passant-se a un i és el que
agafa força.  Així ha estat sempre.  Per exemple, gcc i egcc.

Si un projecte continua és perquè la diferència té interès tant pels
desenvolupadors com pels usuaris.

En el cas de Gnome i KDE la llista de diferències és molt gran, està ben
justificat que els dos existeixin.  Dels dos m'agraden coses i uso KDE pel
kioslaves (*), entre d'altres detalls.  Hi ha qui l'usa perquè està més
integrat, tots els programes s'assemblen (el que reclames de tot el sistema).

(*) per exemple, un: és fantàstic posar un CD, escriure audiocd:/ a l'adreça
del Konqueror i que el converteixi a tots els formats possibles (mp3, ogg,
wav), canço per canço --amb títol a totes, agafat de freedb.org-- o disc
sencer, a escollir amb un drag&drop.  La llista de kioslaves:
http://docs.kde.org/en/3.3/kdebase/kioslave/

> D'anar si que van. Jo no uso Gnome ni KDE, pero tinc l'Scribus que
> va amb Qt i prou. Es l'unic programa que tinc que utilitza Qt.
>
> D'entrada el "look" ja es diferent, els colors, les icones, els
> diàlegs d'obrir fitxer.

Exacte, diversitat :)   A Windows tot és igual: pensament únic --els que li
diuen "fàcil", a això, que preguin perquè el mateix no passi a la cuina o
acabarem menjant el mateix a tot el planeta, aleshores serà molt fàcil perquè
bastarà dir "big mac" aquí i a Sebastopol.

> No nomes es per estetica, com que tot es
> diferent tardes molt mes a situar-te. Per exemple, els botons
> "Acceptar" i "Cancel.lar" estan intercanviats de lloc, o sigui que
> es bastant facil equivocar-te si no t'hi fixes.

Tu ho has dit: acceptar i cancel·lar. A Gnome sol ser cancel·lar i acceptar.
Què està a l'inrevés?  Per jo Gnome, perquè llegeixo d'esquerra a dreta i el
que més uso hauria d'estar "primer".  Però hi ha milions de persones que
pensen diferent --i que duri :)

Dins les aplicacions GTK n'hi ha com JPilot o XMMS que van diferent a la resta
de Gnome.  Justament per això hi ha qui s'estima més QT, tot està més
integrat... tot i que Scribe, el programa QT que uses veig que va un poc per
lliure: els diàlegs d'obrir i tancar no són els estàndard del KDE --i que
duri també.

> Les lletres dels menus son massa grans, per canviar-les haure de
> configurar un altre cop i en un altre lloc la mida de la lletra.

Al Centre de Control del KDE (*).  La integració del KDE fa que tota la cosa
de l'aspecte estigui centralitzada allà.

(*) o escrivint 'kcmshell fonts' al shell (kcmshell --list treu llista de tots
els mòduls que tens... és un programa per cridar els mòduls del Centre de
Control sense haver d'obrir-lo sencer)

> Els tipus de lletra que tinc instal.lats via fontconfig no els
> reconeix.  El copiar i enganxar no funciona, exepte dins del mateix
> programa. Quan minimitzo la finestra no surt el titol o sigui que
> no es pot identificar.

No funciona el marcar un text i res més (fa copiar) i per enganxar el polsar
el botó central?  (central també = roda o els dos principals alhora si no en
tens)

Sobre els fonts, repassa això:
http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=1637

El títol... idò el teu Window Manager (quin uses?) no el deu llegir.  Si
passes el bug: "llegir títols de finestra QT" potser aclareixes coses.

> Aixo, es un exemple concret. Altres cops he provat
> d'instal.lar algun programa de Gnome o KDE i et trobes amb
> els mateixos problemes pero amplificats per mil.

Tens tot el KDE i Gnome instal·lats?  Quines versions?

Encara que KDE i Gnome són molt diferents hi ha qui treballa aportant
integració --pel meu gust és tudar esforços, però si algú ho fa per gust,
endavant.  Tant integrat que a la SuSE 9.2 m'emprenya que tots els programes
GTK semblin QT i encara no he trobat com llevar-ho (a la 9.1 bastava
desinstal·lant la decoració geramik).  Volia que el Gimp fos el Gimp GTK, ja
m'anava bé així i no amb la decoració Thinkeramik del KDE que ara està
aferrada com una pegellida mentre uso KDE... suposo que a tu t'agradaria,
no? ;))

> [1] http://www.angelfire.com/un/honky-tonk/beatles.pdf

Mai havia usat l'Scribe, està bé :)

L'he posat ara mateix, via apt-get:

itaca:~ # apt-get install scribus
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following NEW packages will be installed:
  scribus
0 upgraded, 1 newly installed, 0 removed and 185 not upgraded.
Need to get 3021kB of archives.
After unpacking 9781kB of additional disk space will be used.
Get:1 ftp://ftp.gwdg.de SuSE/9.1-i386/kde scribus 1.2-6 [3021kB]
Fetched 3021kB in 60s (49.9kB/s)
Committing changes...
Done.

--