El Dilluns 20 Desembre 2004 13:49, CIRBIAN, TXERRA (BCN-Agenda) va escriure:
> Per a entrar amb bon peu al 2005, res millor que una instalació Linux ;)
> M'he instalat una SuSE 9.0 al meu portàtil i desprès de baixar-me tots els
> parxes, oh, sorpresa, no puc navegar per internet :(

Ves al shell, entra com a root:

su -

escriu això i còpia la sortida (basta les adreces IP)

ifconfig
(dirà la IP que tens)
route -n
(dirà quin és el gateway, a la darrera ratlla)
cat /etc/resolv.conf
(dirà quins són els dns)

ls /cat/etc/sysconfig/network/ -lart
Aquesta no cal que la copiis, però és un directori que conté arxius de text
amb la configuració de les plaques ethernet.  -lart és perquè surti ordenat
amb la data més gran devall, així que possiblement el darrer arxiu és el que
conté la configuració de la placa de xarxa acabat en .cfg.  Amb el nom:

cat /etc/sysconfig/network/elnomdelarxiu.cfg
(diu la configuració de la placa, aquest copia'l tot)

exit per sortir de root.

Paso les ordres en text perquè és molt mes breu a aquest medi, email.

Si vols provar coses gràfiques, al menú > sistema > yast tens una secció de
dispositius de xarxa i allà podras configurar la placa.  Perquè és una placa,
no?!

Ja posats a començar, et suggereixo la 9.2, és un bot important i més a un
portàtil, un maquinari sempre més "especial", diguéssim.

> Crec que és un problema amb el dhcp, però els inútils de Auna-Menta diuen
> que no donen suport a Linux.

Sol passar, per ara.  Diuen que els usuaris de Linux som prou llestos per
fer-ho nosaltres tot sols (*).  Això vol dir que quan hi hagi prou rucs usant
Linux ja s'hi posaran perquè són departaments pensats per rucs.  De fet, ni
quan tenia Windows em solucionaven res.

(*) per cert, just el que pensen els estrateges de McDonalds en plantejar-se
fer menjar de qualitat: que vagin a un altre lloc o cuinin.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.