Laura,

Sort que el llibre el vols comprar és per a una persona, jo fa temps vaig
intentar comprar-li un al meu gos, però no vaig trobar absolutament res.
Serà que no sap llegir?

Em sembla que algun llibre de l'Amin Maalouf pot ser una bona fórmula:
d'entrada no és informàtic, la qual cosa ja pot és una garantia ;) tot i que
no em sorprendria que tingui estudis de caire científic per la forma com
tracta alguns temes.

N’he llegit uns quants i, en general, toca temes de comparació/confrontació
de cultures (principalment cristiana, musulmana i jueva) però sense
fonamentalismes ni maniqueismes que ja és molt.

El Periple de Baldasare, Lleó l’Africà són dues mostres on, amb la simple
estratègia de fer viatjar (de grat o per força) al protagonista analitza les
cultures, sempre amb un llenguatge molt directe i planer però correcte des
del punt de vista literari (no és tracta de best sellers americans del tipus
Mario Puzzo o Dan Branw).

Un llibre molt curiós i amè és Les Croades vistes pels Àrabs. Res a veure a
la visió que en tenim o  ens han donat.

Si la persona en qüestió és capaç de llegir francès, millor la versió
original, però val a dir que les traduccions catalanes són molt acceptables.

Bé, que trobis el que cerques per la teva
persona-llegidora-sense-temps-que-s’ajusta-a-un-tan-ampli-espectre.

Lluís