Bon dia amics.

Be, avui es un dia especial ... darrerament parleu de qui va néixer al 57 i 58 ... dons be vaig néixer el 24 de Gener de 1955 !!! tal dia com avui. Per tant faig mig segle, com alguns em diuen amb carinyo ... "abuelete" !!!.

Des de ahir a la nit que vaig balanç i encara no he acabat, mai m'hi ves imaginat que això per mi fos tant important. He fet totes les desenes fins arribar aquí, mai m'hagués imaginat que aquesta fos tant sonada ... m'agradat, si senyor.

No se per on començar i no em vull fer avorrit. No mes faré un resum molt ràpid.

Abans que se m'oblidi, l'esperit es de tenir 30 i pocs, però físicament es nota, carai si es nota ... aprofiteu, ja res torna a ser com abans, aviso !!!!.

Vaig néixer amb l'època mes fosca que mai he viscut, la del franquisme. Por i repressió es el resum. Sentir parlar de política a la gent gran i fins hi tot fer-me fora de la reunió quant s'adonen que pot ser perillós que hi sigui allí (suposo perquè l'inocencia podia fer que digues alguna cosa en algun lloc no apropiat). Aquesta es la descripció per la gent jove que no ho heu viscut, en el meu cas va ser així (ja ho he dit, resumin).

El primer patinet, la primera bicicleta (de segona ma), jugar al carrer (sense asfaltar) amb les boles (no en boles) tute, guà. no se que mes, els tebeos, el teje, l'escola i el rosari dels divendres. Les excursions al bosc del costat una tarda de primavera (ara ja, alguns, agafen l'avió per anar Roma i tornar el mateix dia per explicar una lliçó d'art, va debò). Torrebonica, la font de ferro, Can Parellada (era un hermita, no un polígon industrial) ... aquella truita a francesa, aquell entrepà de sardines, el de tonyina amb olives regalimant oli per tots els llocs, ...

La adolescència, el sortir a la llum uns sentiments que no sabia que existien, van aflorar sols, sense buscar-los. La sorpresa va ser majúscula, encara ara ho recordo. El primer petó i que algo en el meu cos es movia i no sabia perquè ..... un descobriment darrera un altre.

Començar a treballar als 14 anys, ara en diuen explotació infantil, llavors era ajudar a casa, no hi havia altra manera de fer-ho. Les dones treballaven a casa i un sol sou no era prou, tenir fills i que treballessin va ajudar a ser el que som ara (no critiquem tan sovint a qui ho fa, a vegades no hi ha mes remei). El primer sou? 500 pessetes al mes. Ah !!! i les hores extres .. llavors es cobraven i .... que ve que anava per poder sortir el diumenges i comprar LP's.

El millor invent en 50 anys? osti es difícil, n'he vist molts ...parlo de aparells domèstics (molts, suposo, ja feia anys que hi eren però no arriba a la gran massa) ... la cuina de gas butà (en lloc de la cuina econòmica, la de carbó), la lavadora (en lloc de petar-se l'esquena fregant), la calculadora manual (encara recordo els totxos, però van simplificar molt la feina), la primera tele al 1968 (amb horari reduït i en blanc i negre), el primer cassette al 1969 (per fi podíem gravar, amb micro, cançons de Radio Luxemburg i escoltar-les amb els amics) teníem un amic contrabandista que els entrava des de Andorra i amagàvem els farcells a casa, tabac, llimes d'acer, cafè, etc. ...... jolin la tira de coses que ens van fer canviar la vida.

El primer vehicle que vaig pujar? ..... la Guzzi del meu pare i el 600D. Ja no teníem que agafar el tren i podíem anar a Lleida de quant en quant (tres hores llargues des de Terrassa). Osti, agafava el 100 kms/hora. Sortir el diumenges i fer arròs a la cassola al bosc, aprofitant posteriorment per rentar el cotxe, túnels de rentat? no s'havien inventat !!.

El meu primer cotxe ... un Simca 900 de segona mà. Quina llibertat poder anar on volia, la benzina en aquella època recordo que era a 7 pessetes. Després ha arribat, tard però ho ha fet, l'aire acondiconat, la direcció assistida, els frens de disc, el servofre, etc, etc., .... les primeres autopistes, ........ tot això sobre la marxa.

La primera festa ... una reunió en un garatge on cadascú es portava els seus discs ... era el "botellon" de època. Quasi no ha canviat res, si, la musica, però continua sent això .. musica però amb MP3. La musica, les grenyes, les pielsa, el FredPerry (o com s'escrigui) i els Levi's de pana eren un dels models a seguir.

D'ordenadors no en parlaré, però la substitució de la maquina d'escriure i el tipex per una pantalla va ser ... un gran invent. Tots estudiant mecanografia, tots volíem treballar en un despatx, ... el meu fill treballa a l'oficina del Sr ... era la frase de època .... i era un gran avanç pels pares, el seu fill no pasaria fred (era paleta).

Les mentides? als anys 70 que al 2000 seria època dorada del oci, que no mes treballaríem 30 hores, ... el gran engany (això ho tinc gravat).

En fi, el resum en 50 anys: dos hipoteques (una acabada), dos dones, dos fills i un negociet que funciona ....... i lo mes important (a part dels fills) tinc molts bons amics, de veritat, n'estic molt orgullós de haver-ho aconseguit. No es fan, no es busquen, ...... es troben i amb el cor a la ma, tinc lo milloret. Son amics d'aquells que s'estimen, algo mes que amics i que jo també m'estimo i que ho donaria tot per ells.

.... en fi .... he cantat linea, .... segueixo per bingo. El problema? igual em canso i no acabo la partida, però estic content perque algo m'ha tocat (un gran premi).

Volia compartir amb vosaltres aquest dia molt especial per mi. Cada dia no es fan 50 anys.

P.D.: M'han regalat un GPS manual TomTomGo, ...... estem al 2005 !!!!! com han canviat les coses i com canviaran.

Fins ara, Pere Castells

----- Original Message ----- From: "Esteve Valentí" <>