El Dilluns 25 Abril 2005 00:29, bado va escriure:
> Estic convenÃut que tothom que pot fa servir programari lliure o si mes
> no, gratuÃt. Qui no pot passar-se a un altre tipus de programari que el
> del monopoli microsoft i cia es perquà realment no pot .

<per si de cas>
<insults insinuats>
</per si de cas>

Exacte, tots els que hem canviat hem passat pel trÃngol de no poder
immediatament.  Ningà diu que hagi de ser immediat.  Va passar temps fins que
vam trobar soluciÃ.  Perà la vam cercar perquà no ser lliure Ãs un problema
encara mÃs gran.  Afortunadament, era un problema transitori grÃcies a la
quantitat de gent que treballa (sovint de franc) pel bit lliure.  Qui fa el
buit als que defensen la llibertat o se senten fÃcilment ofesos per ells sÃn
una minoria --renouera, aixà sÃ, jo la trobo digne d'estudi-- que es pot
trobar en tots els processos socials cap a llibertat en qualsevol Ãmbit.

El de la informÃtica no Ãs cap rucada de tecnÃfils:

ÂEl ÂcÃdigo es la tecnologÃa que hace que los ordenadores funcionen.
Està
inscrito en el software o grabado en el hardware, es el conjunto de
instrucciones, primero escritas como palabras, que dirigen la funcionalidad
de las mÃquinas. Estas mÃquinas (ordenadores) definen y controlan cada vez
mÃs nuestras vidas. Determinan cÃmo se conectan los telÃfonos y quà aparece
en el televisor. Deciden si el vÃdeo puede enviarse por banda ancha hasta un
ordenador. Controlan la informaciÃn que un ordenador remite al fabricante.
Estas mÃquinas nos dirigen. El cÃdigo dirige estas mÃquinas.

ÂQuà control deberÃamos tener sobre el cÃdigo? ÂQuà comprensiÃn? ÂQuà
libertad
deberÃa haber para neutralizar el control que permite? ÂQuà poder?Â

http://www.sindominio.net/biblioweb/pensamiento/softlibre/softlibre004.html

<per si de cas>
</insults insinuats>
</per si de cas>